BR14 “Jozina” / BR4 “Liliana” / P114 “Liliane J” / GO7 “Jacob” / WD38 “Saltees Quest”

HOME

Terug naar boven


BR14 “Jozina” / BR4 “Liliana” / P114 “Liliane J” / GO7 “Jacob” / WD38 “Saltees Quest

Lengte : 30.86 m
Breedte : 7.52 m
Holte : 3.45 m
Tonnage : 188.74 BRT / 80.83 NRT / 227 GT
Type : motorkotter
Reg. nr : NLD197402165
Imo : 7367720
Roepletters : PFFD / PEAB / GDSD / EIVS
MMSI : 250489000
Class (loc) : Dutch S.I. / M.C.A. Nr : 16972 / –
Motor : 1000 PK A.B.C. bj. 2004
Casco & Afbouw : Scheepswerf A. Hakvoort & Zn Monnickendam
Bouwnr : 139
Ontwerp : Herman Jansen

Gebouwd in 1974 voor Messemaker KW (afm. 30.86m) maar tijdens bouw overgenomen door Fa. A.A. Fenijn & Zn BR en verlengd naar loa 35.10m, ingebouwd met een 1480 PK Deutz SBA.12.M.528 en geregistreerd als als BR14 “Jozina”;
1980 tenaamstelling Rederij Fenijn BV BR;
1981 naar BR4 “Liliane” van Rederij Goudriaan BR (Albert Goudriaan);
1983 eigenaresse Mevr. J.P. Goudriaan-van Langervelde BR;
1984 naar P114 “Liliana J” van Johnson’s Sea Enterprises ltd. Portsmouth;
1992 achterschip dichtgebouwd en nieuwe motor 1480 PK A.B.C.;
1998 eigenaar Jaczon (voor visrechten GY227) en schip doorverkocht aan Vof. Joh. Tanis GO;
1999 geregistreerd als GO7 “Jacob”, motorvermogen 1190 PK;
2002 naar WD38 “Saltees Quest” van O’Flaherty Brothers Kilmore Quay WD, hermeten 35.00m / GT 227;
2004 nieuwe motor 1200 PK A.B.C.;
2019 v.v. nieuwe lier (Luyt WR);
Is anno nu nog als zodanig in de vaart.

Huidige positie:

foto`s: Aine Christina (44-45); Allen Harvey (21); Austin Gaffney/Justindel (40); C. Hameeteman (22-27-29-35); C.L. van Dijke (3-6-13-14); Cor Vermeulen (7-8); Dan Bates (49); Erwin Bekooy (12); Greenday (16); Henk Perdok (20-25-32-33-51); J. Anderiesse (39); Jonathan Moore (41-42); KilmoreQuayFishingFleet (46-48-50); Patrick Welvaert (4-10); Pieter Ocké (9); Rienk Nadema WON3 (34); Ronald Ribbe (5); Sikke Wielstra (15-19-23-24-26-28-30-31-36-37-40-43-47); Stuart Mitchell (17-18); Tony (38); Archief L.C. 1974-1976 (1-11).
bronnen: shipdata/Henk Perdok/Bressiaanse Vissers – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

11 comments

  1. AR schreef:

    Onder het nummer GO-7 is de kotter voorzien van een nieuwe voormast, te zien op foto’s 33 en 34, o.a. dubbele trap en andere
    dwarsverbinding.

    • AR schreef:

      Verder staan op foto 33 en 34 (waar de kotter als GO-7 donkerblauw is van kleur) de maststagen ook verder naar voren.

      Kan iemand bevestigen dat de kotter is voorzien van een nieuwe voormast onder het nummer GO-7.

      • Jorn schreef:

        Dat moet haast wel. Kijk maar naar de stagen die verder naar voren staan, en dat het bovenstuk van de mast anders is. Deze mast is qua stagen ook dikker uitgevoerd dan de vorige. De periode dat ‘ie donkerblauw was ook de laatste periode onder GO-7.

      • Niek schreef:

        Dat klopt hoor, er is in die tijd een nieuwe voormast opgezet bij Padmos.

  2. Jorn schreef:

    Dit schip werd oorspronkelijk voor Messemaker uit Katwijk gebouwd. Dit werd gecanceld en daarna liet Fenijn het schip onder regie van Maaskant in Monnickendam afbouwen.
    (Historie aangepast, bedankt-Ronald)

  3. A.R. schreef:

    Foto 12 is de ex BR-4 HA-74, de foto’s 40 en 49 zijn 2 identieke foto’s.

  4. ronald ribbe schreef:

    Ik wist niet dat de kotter bij nieuwbouw verlengd was, wel dat ie eerst eigenlijk voor een andere reder gebouwd werd.
    Op fleetregister staat idd dat de kotter van GO-7 naar WD-38 ingekort zou zijn. Alleen het vreemde is dat de tonnage wel hetzelfde is gebleven.

  5. Cor schreef:

    Deze kotter is niet gewoon als 35 meter kotter gebouwd. Dit schip was oorspronkelijk voor KW. Tijdens de bouw overgenomen en gelijktijdig verlengd met ± 3.60 mtr. Ook de oorspronklijke motor, Crepelle, werd vervangen voor een zwaardere Deutz.

  6. ronald ribbe schreef:

    Als lengte bij nieuwbouw staat hier 30,00 mtr. Maar ik denk dat ie toen gewoon als 35,00 mtr gebouwd is.
    Het enige dat er aan veranderd is, is dat de Engelse eigenaar (P-114) er een dichte kont op gemaakt heeft.
    Op recente foto’s kan ik ook niet zien dat de WD-38 5 mtr is ingekort.
    Enkele jaren geleden stond ook deze kotter op de lijst om in Gent gesloopt te worden. Op het laatste moment is dat niet door gegaan.

  7. RobertHA44 schreef:

    Deze is toch niet verlengd?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kotterfoto Spambot check *

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten