UK31 “Zeven Gebroeders” / BR31 / VLi31 “Adriana Cornelia” / “Hubrina Johannes” / SCH18 “Eendracht” / UK18 “Emanuel” / YM5 “Lena Antonia” / LO7 “Zwerver” / LO31 “Geesje” / KG8 “Hubbenada” / “Arno F”

HOME

Terug naar boven


UK31 “Zeven Gebroeders” / BR31 / VLi31 “Adriana Cornelia” / “Hubrina Johannes” / SCH18 “Eendracht” / UK18 “Emanuel” / YM5 “Lena Antonia” / LO7 “Zwerver” / LO31 “Geesje” / KG8 “Hubbenada” / “Arno F

Lengte : 21.00 m
Breedte : 5.41 m
Diepte : 2.17 m
Tonns : 48.75 BRT / 30.13 NRT / 18.92 GT / NT
Type : motorkotter
Reg. nr :
IMO :
Roepletters : PDWF / PEVT
MMSI : 244780265
Class (loc) : Dutch S.I. Nr : 11982 / 15044
Motor : 640 PK Stork Ricardo RHO.216.K bj.1967
Casco & Afbouw : v Bennekom Sliedrecht i.o. Holland Launch Zaandam
Bouwnr : 252

Gebouwd in 1960 als UK31 “Zeven Gebroeders” voor Evert Kramer Urk, ingebouwd met een 240 PK Kromhout 4.F.240;
1963 eigenaar K. Kramer & Zn Urk
1966 naar BR31 “Adriana Cornelia” van P.A. Landa BR;
1967 nieuwe motor 500 PK Stork Ricardo RHO.216.K;
1968 motorvermogen 640 PK;
1969 naar VLi31 “Adriana Cornelia” van P.A. Landa Vli (verhuisd) en verlengd en hermeten loa. 25.05m / BRT 62.20 / NRT 30.13;
1972 naar VLi31 “Hubrina Johannes” van Aquatrans NV Vli (W. de Jonge R`dam);
1972 naar SCH18 “Eendracht” van Fa. Eendracht SCH;
1973 naar UK18 “Emanuel” van Gebr. A. & W.H. Kroon Urk;
1979 naar UK21 “Petra” van Gebr. A. & W.H. Kroon Urk;
1979 naar LO13 “Petra” van Joh. Kloosterman LO;
1980 naam veranderd in “Marijke”;
1980 naar YM5 “Lena Antonia” van M.J. van Putten Medemblik;
1982 naar LO7 “Zwerver” van C. Zijlstra LO en motorvermogen 300 PK;
1984 naar LO31 “Geesje” van C. Zijlstra LO;
1984 naar KG8 “Hubbenada” van I. Bout & Zn BV Colijnsplaat;
1987 opgelegd voor verkoop;
1987 verbouwd als zeilkotter “Arno F” van Firma Zeilkotter (Schelte Wijmans & Anneke Knuvers) Amsterdam;
is anno nu nog als zodanig in de vaart.

Huidige positie:

foto`s: Alf van Beem (35); Cor Zijlstra (31-32); Henk Perdok (7-12-19-20); Kor Sikkema (13-14-17-22-23-26-27); Meindert de Boer (1-18); Roel van Sloten (25); Ronald Ribbe (4-5-6); Sikke Wielstra (2-10-21-24-28-29-30-33-34).
bronnen: Shipdata/Henk Perdok/Bressiaanse Vissers/Meindert de Boer – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

5 comments

  1. bert schreef:

    De eersten met kettingmatten waren de gebroeders Boersen uit Den Oever.

    • pw schreef:

      Dat is zo maar ècht de allereerste was de UK76, die heeft dat van een Duitser afgekeken. lees maar na in het boek “de Nederlandse kottervisserij van 1960 tot 1969” van Jurie van den Berg.

      • juut schreef:

        Klopt, ik heb toendertijd met dat boekje uitgezocht wie of wat de eerste was en dat was Jelle Kaptein van de UK76 en hij had het afgekeken van een Duitse schelpenvisser.
        Hierna volgden Joop en Hein Boersen en toen pas kwam Zeeland.

        • Willem 170 schreef:

          Dit klopt helemaal, vader heeft het vaak verteld omdat hij daar toen aan boord was.
          Albert van Urk (PO oost) kan je daar ook nog wel het een en ander van vertellen, die voer daar toen ook op.

  2. C. Ouddorp schreef:

    dit was de eerste met kettingtmaten in de zuid, een kotter uit Wieringen was er ook mee begonnen niet wetende dat in de zuid de VLi31 er ook mee bezig was.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kotterfoto Spambot check *

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten