Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.
De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Nog even een correctie van het motorvermogen. De kotter is in de vaart gekomen met 2180 pk. In 1991 kwam er een nieuwe motor met 2180 pk die in 1992 werd teruggesteld op 1999 pk.
(Aangepast, bedankt-Ronald)
De bouw van het casco lijkt van dezelfde werf als die van de GO-23 / GO-7 / SL-27, klopt dit of niet, machinefabriek Gorter deed alleen inbouw / afbouw naar mijn weten.
Klopt, de GO-23 en de twee Brinkmannen (SL-7 en SL-42) hebben hetzelfde casco als de GO-9. Alleen hadden ze allemaal een andere opbouw. De Z-54 is ook gebouwd naar het beeld van de GO-9.
Gorter heeft ook het casco van de TH-42 gebouwd.
In mei 2001 kocht een ene Mr. English met een grote lening de WD-11, maar Brendan McGrath bleek te boek staan als eigenaar.
Het schijnt dat McGrath al die vissersschepen had om belasting te ontduiken door middel van tonnages en quotums.
Deze English maakte er financieel een potje van en dus ging McGrath de kotter in 2003 weer runnen.
Niet lang daarna is het fout gegaan met de rederij van McGrath.
De WD-11 lag al een flinke tijd stil voordat ze in 2008 werd gesloopt.
Als ik zo de halfronden bekijk lijkt het mij sterk dat de kotter als WD-11 met 3 meter ingekort is.
Foto 6 moet als eerste staan, foto’s met een zwart vlak achter het nummer moeten als laatste. Foto 9 moet als tweede WD-11-foto.
In 1992 werd de motor afgesteld op 1999 pk, heeft nooit 2200 pk gedraaid.
De kotter werd trouwens afgebouwd in Bruinisse.
Mooie uitgebreide aanvulling op de historie, bedankt daarvoor.
Dit item is een repost, het origineel was in 2012 geplaatst en toen had ik alleen shipdata als bron.
Later kreeg ik de beschikking over Henk Perdok`s archief en dat komt in grote lijnen overeen met jouw verhaal.
Het komt erop neer dat ik de repost geplaatst heb zonder de data aan te passen.