L610 “Inger Katherine”

HOME

Terug naar boven

L610 “Inger Katherine

Lengte : 22.20 m
Breedte : 6.00 m
Holte : 2.92 m
Tonnage : 99.20 GT / 30 NT
Type : motor(garnalen)kotter
Reg. nr : DNK000039730
Roepletters : OWIF
MMSI : 219014161
Class (loc) : D.A.S.
Motor : 240 PK Mitsubishi S6B.3 bj.2009
Casco : Tczew Yard Odra PL
Bouwnr : BN1
Afbouw : Kynde & Toft Thyborøn
Ontwerp : Herman Jansen BV
Lier : Maaskant M120 HP65 bj. 1992

Gebouwd in 1992 als voorraadcasco “300” voor Maasvis (Maaskant SL), zou worden afgebouwd als Z300 “Veerman” voor Job Schot TH op de licentie van gezonken Z300 “Veerman” maarit werd gecanceld en Schot kocht de B601;
2009 in de vaart als L610 “Inger Katherine” van B. Sanders (40%) & A. Sanders (30%) & T. Bolt (15%) & C. Rasmussen (15%) Thyborøn, ingebouwd met een 240 PK Mitsubishi S6B.3;
Is anno nu nog in de vaart.

Huidige positie:

foto`s & film: Frans Roorda (4-5-8-9-13, Film 1); Henk Perdok (6-7); Jesper Kobberholm (11-12); Kor Sikkema (1-2-10); Maaskant SY (); Matthias Kock (3); René Zwaan (16); Willem Harlaar (14-15).
bronnen: shipdata/Henk Perdok – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

5 comments

  1. Jorn schreef:

    1992: Gebouwd als voorraadcasco “300” van Maasvis uit Stellendam, zou worden afgebouwd als Z 300 “Veerman” van Job Schot uit Tholen op de licentie van gezonken Z 300 “Veerman”. Dit werd gecanceld en Schot kocht de B 601.

  2. Janb schreef:

    mooi scheepje, zusterschip was de Z-519 maar die was totaal verkeerd geballast deze ligt stukken beter op het water.
    Ps. casco is gebouwd in 1992

    • Ronald schreef:

      Heeft dat casco dan 17 jaar bij Maaskant gelegen?

      • Janb schreef:

        Klopt Ronald, heeft inderdaad een enorme tijd bij Maaskant achter het dok gelegen heb het nog even nagekeken in het Maaskant boek
        Heeft nooit een motor in gestaan en die lier die stond ook al jaren klaar, die is volgens mij ook van bouwjaar 1992.
        Info komt van de site van Maaskant.

    • Ronald Ribbe schreef:

      Bij die Z-519 hebben ze er nog eens een nettenrol opgezet, het waterliep toen bijna vanzelf aan dek. Ze had tot het dek maar een vrijboord van 20 cm…
      Er is later ook nog eens een zware kiel onder gekomen, maar toen was die nettenrol er alweer af. Ook de dwarsbalk van de achtermast werd door de laatste eigenaar verwijderd. ze hebben een keer de visdraad van een kant over het achtermastje gehad, gelukkig dat er daar geen grotere ongelukken gebeurd zijn…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kotterfoto Spambot check *

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten