*GO8 / SL7 / UK292 “Eben Haëzer” / UK61 / UK152 “Solar”

HOME

Terug naar boven

GO8 / SL7 / UK292 “Eben Haëzer” / UK61 / UK152 “Solar

Lengte : 39.06 m
Breedte : 8.50 m
Holte : 4.71 m
Tonnage : 0.00 BRT / 0.00 NRT / 405 GT / NT
Type : motorkotter
Reg. nr : NLD198900067
Imo : 8906377
Roepletters : PDUK
MMSI : 245564000
Telefoon : 06-51627392/06-20444328
Satcom : 422556411
Emailadres :
Class (loc) : Dutch S.I. Nr : 5338
Motor : 2000 PK Deutz SBV.9.M.628 bj.1989
Casco : Komuna Paryska Shipyard Gdynia
Bouwnr : B 676/2
Afbouw & Lier : Maaskant Shipyards BV Stellendam
Bouwnr : 437
Ontwerp : Herman Jansen BV
Aandrijving : Bakker Sliedrecht Aandr. Ref : 88.6051

Gebouwd in 1989 als GO8 “Eben Haëzer” voor A. Redert & Zn GO, ingebouwd met een 2000 PK Deutz SBV.9.M.628;
1999 naar SL7 “Eben Haëzer” van Vof. Dina Cornelia SL (J. Brinkman);
2005 naar UK292 “Eben Haëzer” van Zeevisserijbedrijf R. Oost & Zn Urk;
2014 naar UK61 “Solar” van Quotter BV (Klaas Post/Fiskano Urk & rederij Van der Zwan) en ingericht voor pulsvisserij;
2015 naar UK152 “Solar” van Quotter BV;
Is anno nu nog in de vaart.

Huidige positie:

foto`s: Albert Hartman (); C. Hameeteman (); Frits Olinga (); Flying Focus (); Hylke Smits (); Jaco Roeleveld (Film 4-5-6); Jan Romkes (); Lennard de Graaff (); Louw Ruizendaal (); Maaskant SY (); Marcel Coster (); Roeland Zwaan (); Ronald Ribbe (); Visserijfoto`s (); Visserijnieuws (); Willem Romkes ().
bronnen: shipdata/Henk Perdok – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

52 comments

  1. Adriaan boer schreef:

    Schijnt naar Engeland te gaan

  2. pw schreef:

    hoorde gerucht dat deze verkocht word en bemanning naar uk147(go31).

  3. Adriaan boer schreef:

    Uk 61 solar staat er nu bij op de ais .

  4. Ronald schreef:

    gaat volgens mij ook vernummerd worden (UK61 ?)

  5. a d w schreef:

    rood geworden

  6. Ronald schreef:

    vertrekt nu (8-05-2014 17.15) uit HA naar YM.

  7. jari schreef:

    Is niet verkocht gaat ook niet twinriggen….. Word omgebouwd tot elektrisch vissen.

  8. a d w schreef:

    waarom dan de gieken er af??

  9. a d w schreef:

    volgen de geruchten verkocht aan de zelfde eigenaar als de uk243 wordt twinrigger

    • Ronald schreef:

      Zojuist 2 foto`s en `n filmpje gemaakt.
      De UK292 gaat ingericht worden voor de pulsvisserij voor andere eigenaren, volgens de geruchten is dat Quotter waar P.L. van Slooten UK153 ook bij in zou zitten.

  10. marcel schreef:

    Schijnt verkocht te zijn !

  11. xxx schreef:

    dat klopt maar ik wist wel dat Jan hem niet heeft laten bouwen

  12. xxx schreef:

    Jan Brinkman heeft deze kotter niet nieuw laten bouwen Deze kotter is gebouwd als UK 143 verkocht naar texel Tx 48en daarna SL 7 zie boek 50 jaar Urker visserij schepen.

  13. Robert Frik schreef:

    Mooie kotter, werkt mooi, geweldige bemanning.

  14. harm schreef:

    een pracht schip de uk292 ziet er heel mooi uit.jammer dat ik daar niet zo lang wachtsman op mocht zijn maar de verstandhouding met de jongens van de uk292 is nog steeds goed en ik krijg nog altijd mijn visje van de jongens. er is maar een kotter en dat is de uk292 groetjes jullie oude wachtsman

  15. oost schreef:

    kees heeft 1 zoon en die vaart met de sl42 en jan is al op de leeftijd om te genieten en heeft dochters.voor de rest varen ze met de sl6.

  16. stellendam schreef:

    brinkman heeft wel opvolgers.

  17. oost schreef:

    motor draait super en verdraait bij 920 toeren 412 liter gasolie, van 4 etmaal zo`n 27 ton. en een 60 liter delo SHP-40 SMO. voor de rest bevalt hij prima. zonde voor jan brinkman dat hij geen opvolgers had anders had hij hem dus niet weggedaan….

    ps. gr aan de vrinden van de arm-7

  18. raymon schreef:

    hoeveel liter gasolie enz hij verbruikte weet ik allemaal niet hoor. ik ga sinds de zomervakantie altijd met de GO-26 of de GO-22 mee.

  19. PeTeR schreef:

    hoeveel smeerolie gebruikte hij dan…

  20. raymon troost schreef:

    toen mijn vader en oom er nog op voeren waren ze altijd 1 van de hoogste besommers van de stellendamse vloot. alleen toen die Vlissingers ermee gingen varen is de klad erin gekomen. toen waren ze altijd 1 van de laagste.
    m`n oom stond in de brug en mijn vader in de machinekamer, die motor heeft nooit geen verkeerde klap gemaakt. alleen toen ze hem kochten is er een andere schroefas en koppeling ingegaan omdat de vorige eigenaar ( GO-8) altijd 2 uur voor hoogwater voer dus een meter uit zijn vlot. maar op dat na heeft ie nooit 1 verkeerde klap gegeven.

  21. rori schreef:

    Ik weet dat er op het laatst een Vlissingse bemanning op zat.
    Die hebben het dus niet al te best gedaan.
    Ik heb met 2 van die mannen nog gevaren na die periode, zij vonden het allemaal prachtig en leuk daar, maar het heeft ze niet veel opgeleverd…

  22. stellendam schreef:

    het ging cker niet goed op het laats die zeeuwen hebben het toen verkloot. maar het was wel een lust om te zien. heb hem vorige zomer op texel gezien toen zag hij der niet meer uit zonde!!!!

  23. Maascenter schreef:

    Twee zielen,1 gedachte,rori..als alles rozengeur en manenschijn zou zijn geweest dan had er nog steeds SL-7 op de kop gestaan!!!…

  24. rori schreef:

    Er zal wel te weinig mee verdiend zijn, anders doe je zo’n kotter niet weg.
    Jan Brinkman is ook niet op zijn achterhoofd gevallen, dacht ik zo!!

  25. raymon troost schreef:

    de vorige eigenaar deed het steengoed en met die motor was niet mis, zoveel verdraaide ze niet.
    wat hun elke trek hadden, kunnen de meeste van dromen.

  26. de kwaaie hoek schreef:

    maare besomd die nog wellus wat ?

  27. Eric L schreef:

    Zonde eej da die Jan Brinkman zo n boot weg doet komt daar wat voor terug?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kotterfoto Spambot check *

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten