UK224 “Tunis van Luut”

HOME

Terug naar boven

UK224 “Tunis van Luut

Lengte : 33.55 m
Breedte : 7.50 m
Holte : 3.90 m
Tonnage : 0.00 BRT / 0.00 NRT / 331 GT / NT
Type : twinrigger/flyshooter
Reg. nr : NLD199702111
Imo : 9044786
Roepletters : PGBK
MMSI : 246015000
Tel. : 06-53692121
Satcom : 424601510
Emailadres : wdeboer@solcon.nl
Class (loc) : Dutch S.I. Nr : 35071
Motor : 680 PK Cummins 8.L.170 bj.1998
Casco : Stocznia Odra Shipyards Stettin
Bouwnr : 665/3
Afbouw : Maaskant Shipyards BV Stellendam
Bouwnr : 521
Ontwerp : Herman Jansen BV
Lier : Osey-TCD

Gebouwd in 1997 als voorraadcasco “Anneke” voor Maasvis (Maaskant SL);
1998 verkocht aan T. de Boer & Zn Urk en verbouwd tot twinrigger (Maaskant), oa v.v. nettenrol en brug naar voren verplaatst, ingeschreven als UK224 “Tunis van Luut”, ingebouwd met een 1036 PK Cummins Wärtsilä 8.L.170;
2008 nieuwe Mitsubishi hulpmotor (Padmos/Dieselservice Emmeloord);
2009 tenaamstelling Tunis van Luut BV;
2011 motorvermogen 680 PK;
2012 motorvermogen 1036 PK;
Is anno nu nog in de vaart.

Huidige positie:

Eigenaar : Tunis van Luut BV
Adres : Wijk 5-5
Pc & Plaats : 8321 GK Urk
Telefoon : 0527-683093

foto`s & film: A.K. Gorter (5-6-7); D. vd Zwan (13); DPMC1974 (17); Flying Focus (8-9); Gerold Conradi GRE24 (18); Gordon M (10); Henk Perdok (11-12); Hylke Smits (19); Kees van Duijvenvoorde (14); K.J. Blok (15); Lennard de Graaff (21); Marcel Coster (20); Marc Ottini (16); Matthias Kock (22); Rikus de Jong (Film 1-2); Sikke Wielstra (1-2-3); Ton Grootenboer (4).
bronnen: shipdata/Maaskant SY/Henk Perdok – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

6 comments

  1. Jorn schreef:

    Als voorraadcasco “Anneke” gebouwd voor Maasvis.

  2. AR schreef:

    Het is waarschijnlijk toch de GO-48, want die heeft een breder bordes / kraaienest half in de schoorsteenmast.

  3. AR schreef:

    Of de GO-14 gezien de horizontale halfronden boven de waterlijn, bij de GO-8 ontbreken die.

  4. Go schreef:

    Ik denk dat het de go48 is

  5. AR schreef:

    Het casco van de UK-153 is als UK-153 “Willy” te water gelaten, niet als “Nelleke”.

  6. Jorn schreef:

    Het casco op de foto is later de UK 153 geworden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kotterfoto Spambot check *

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten