UK224 “Tunis van Luut”

HOME

Terug naar boven

UK224 “Tunis van Luut

Lengte : 33.55 m
Breedte : 7.50 m
Holte : 3.90 m
Tonnage : 331 GT
Type : twinrigger/flyshooter
Reg. nr : NLD199702111
Imo : 9044786
Roepletters : PGBK
MMSI : 246015000
Class (loc) : Dutch S.I.
Motor : 680 PK Cummins 8.L.170 bj. 1998
Casco : Stocznia Odra Shipyards Stettin
Bouwnr : 665/3
Afbouw : Maaskant Shipyards BV Stellendam
Bouwnr : 521
Ontwerp : Herman Jansen BV
Lier : Osey-TCD

Gebouwd in 1997 als voorraadcasco “Anneke” voor Maasvis (Maaskant SL);
1998 verkocht aan T. de Boer & Zn Urk en verbouwd tot twinrigger (Maaskant), oa v.v. nettenrol en brug naar voren verplaatst, ingeschreven als UK224 “Tunis van Luut”, ingebouwd met een 1036 PK Cummins Wärtsilä 8.L.170;
2008 nieuwe Mitsubishi hulpmotor (Padmos/Dieselservice Emmeloord);
2009 tenaamstelling Tunis van Luut BV;
2011 motorvermogen 680 PK;
2012 motorvermogen 1036 PK;
Is anno nu nog in de vaart.

Huidige positie:

Eigenaar : Tunis van Luut BV
Adres : Wijk 5-5
Pc & Plaats : 8321 GK Urk
Telefoon : 0527-683093

foto`s: A.K. Gorter (5-6-7); D. vd Zwan (13); DPMC1974 (17); Flying Focus (8-9); Gerold Conradi GRE24 (18); Gordon M (10); Henk Perdok (11-12); Hylke Smits (19); Kees van Duijvenvoorde (14); K.J. Blok (15); Klaas de Beurs (25-26-27-28-29); Lennard de Graaff (21); Marcel Coster (20-23-24); Marc Ottini (16); Matthias Kock (22); Sikke Wielstra (1-2-3); Ton Grootenboer (4).
bronnen: Maaskant SY/Henk Perdok – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

1 reactie

  1. Ronald op 17 juni 2020 om 19:32

    17-06-2020
    De UK224 bracht vanmiddag de UK112 binnen in Den Helder en vertrok daarna weer naar zee, oorzaak pech UK112 niet bekend.
    bedankt Klaas de Beurs voor de foto`s.

Laat een reactie achter





Kotterfoto Spambot check *

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.