KG7 “Christina” / KG6 “Imantje” / BR25 “Marleen” / WR224 “De Vrouw Tea” / “Tea Dieuwertje” / WR230 “Gideon”

HOME

Terug naar boven

v

KG7 “Christina” / KG6 “Imantje” / BR25 “Marleen” / WR224 “De Vrouw Tea” / “Tea Dieuwertje” / WR230 “Gideon

Lengte : 22.50 m
Breedte : 5.60 m
Holte : 2.52 m
Tonnage : 67.09 BRT / 0.00 NRT / 63 GT / NT
Type : euro(garnalen)kotter
Reg. nr : NLD196700023
Imo : 6509242
Roepletters : PEVQ / PDMP / PTWA / PDOI
MMSI : 244854000
Tel. : 06-54357409
Satcom : 424485410
Emailadres : 424485410@c12.stratosmobile.net
Class (loc) : Dutch S.I. Nr : 1725
Motor : 300 PK Scania bj.2005
Casco : De Klerk Sluispolder
Bouwnr : 43
Afbouw : Padmos Stellendam
Lier : Luyt H06-2-HA110-2H bouwnr:444 bj.1985

Gebouwd in 1967 als KG7 “Christina” voor Iman Bout Colijnsplaat, ingebouwd met een 283 PK Kromhout 12TV.128;
1977 nieuwe motor 300 PK Mitsubishi 6.DE.10.T en v.v. van buiskap (?);
1978 tenaamstelling I. Bout en Zn. Colijnsplaat;
1980 opgelegd voor verkoop;
1981 naar KG6 “Imantje” van I. Bout en Zn. Colijnsplaat;
1986 eigenaars Gebr. Bout KG;
1988 naar BR25 “Marleen” van P.J.S. Ocke BR en nieuwe motor 300 PK Mitsubishi S.6;
1991 naar WR224 “De Vrouw Tea” van E.L. Schoonbeek WR en nieuwe motor 300 PK Mitsubishi S.6.A.300;
1994 opgave GT 74;
1995 hermeten GT 63;
1997 naar WR224 “Tea Dieuwertje” van C.V. Zeevisserijbedrijf Tea Dieuwertje WR (Hans de Man);
2004 opgelegd voor verkoop ivm faillissement;
2005 naar WR230 “Gideon” van vof Gebr. Schoonbeek WR en v.v. nieuwe voor- en achtermast en nieuwe motor 300 PK Scania;
2016 nieuwe schroefas (Luyt);
2017 nieuwe motor 300 PK Caterpillar (Luyt WR) & keerkoppeling;
Is anno nu nog in de vaart.

Huidige positie:

Eigenaar : Vof. Gebr. Schoonbeek
Adres : Oosterkruisweg 50a
Pc & Plaats : 1779 XR Den Oever
Telefoon : 0227-511178

foto`s & films: Adriaan Boer WR88 (22-23-24); Adrie van Belzen (5); Arie Mol (6); Arjaan Willeboordse (15); Cor Vermeulen (10); Gerold Conradi GRE24 (18); Flying Focus (11); Henk Perdok (1-2-3-4-9-12-13-14-16); Jan Alderliefste (7); Jan “Disco” LO5 (25); Jan Voss SD19 (19); Michiel de Vries TX41 (21); Patrick Welvaert (8); Robert Frik (17); Ronald Ribbe (26); Sander Jongejan (20); Stefan Tijsen WR29 (Films).
bronnen: shipdata/Henk Perdok – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

8 comments

  1. Adriaan boer schreef:

    Dan is buiskap er dus al eerder opgezet . Maar dat verhaal van mast klopt wel .

  2. Adriaan boer schreef:

    Schip is eens onder de zeelandbrug proberen door te varen wat niet lukte .
    Voormast eraf en op stuurhuis gevallen . Is houten front van stuurkast vervangen en mast er opnieuw opgezet en wat ik er van gehoord heb is er toen gelijk een buiskap opgezet .

  3. Arie Mol schreef:

    Zonder buiskap op de eerste foto’s? Nog niet eerder gezien. Was dat de oorspronkelijke bedoeling en is er later snel een buiskap op deze en volgende kotters gezet, of was er iets anders aan de hand?

    • Ronald Ribbe schreef:

      Arie, ik heb van een toenmalige YE-138 (gebouwd als OD-7 en tegenwoordig SCH-10) ook al eens een foto gezien z├│nder buiskap. Ergens in de Zeeuwse beeldbank o.i.d.
      Misschien dat er nog zonder buiskap gebouwd zijn, of dat het hierboven een foto is van de OD-7/YE-138??

Laat een reactie achter op Ronald Ribbe Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kotterfoto Spambot check *

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten