YM30 “Robert” / UK210 “Relinquenda” / UK162 / D262 “Riekelt Brands” / “Claudia Maria” / D262 / WD162 “Bridget Carmel”

HOME

Terug naar boven


YM30 “Robert” / UK210 “Relinquenda” / UK162 / D262 “Riekelt Brands” / “Claudia Maria” / D262 / WD162 “Bridget Carmel

Lengte : 37.73 m
Breedte : 7.57 m
Holte : 4.04 m
Tonnage : 234.68 BRT
Type : motorkotter
Reg. nr : IRL000I11055
Imo : 7303102
Roepletters : PHBO / EI4916
Class (loc) : Dutch S.I. / M.C.A. Nr : 16582 / –
Motor : 1350 PK Stork Werkspoor Diesel bj. 1983
Casco & Afbouw : Scheepswerf Voorwaarts vd Beldt West Graftdijk
Bouwnr : 443

Gebouwd in 1973 als YM30 “Robert” voor Scheepvaartbedrijf F.A. van Raamsdonk YM, ingebouwd met een 1100 PK Stork Werkspoor Diesel;
1977 naar UK210 “Relinquenda” van J. Brouwer Urk;
1978 v.v. nettenrol;
1979 naar UK162 “Riekelt Brands” van R. Brands & zn Urk, motorvermogen 1300 PK;
1983 nieuwe motor 1350 PK Stork Werkspoor Diesel;
1985 motorvermogen 2000 PK;
1987 naar D262 “Riekelt Brands” van M.J. Munelly & Shovin Killybegs IRL;
1992 naar D262 “Claudia Maria” van M.J. Munelly Killybegs IRL;
1997 naar D262 “Bridget Carmel” van John Keating Kilmore Quay WD;
2001 naar WD162 “Bridget Carmel” van John Keating Kilmore Quay WD;
2004 uitgeschreven en opgelegd;
2006 gesloopt.

foto`s: Aran Fisherman (18); Frits Aalderink (10); Henk Perdok (4); J.H. Anderiesse (20); Justin Delaney (19); Koos Boersen (22-23); Kor Sikkema (2-3-9); Masterfrith (16-17-21); Meindert de Boer (7-8); Museum Urk (6); Rienk Nadema WON3 (5); Sikke Wielstra (11-12-14-15); Archief L.C. 1983 (13).
bronnen: Henk Perdok/Meindert de Boer – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

3 comments

  1. XXX schreef:

    De eigenaren waren Raamsdonk Egmond & Van der Schee. Op de voorsteven stond RES 1 IJM 29 RES 2 IJM 30.Egmond en van der Schee hadden ook een machinefabriek in IJmuiden of Raamsdonk daar ook in zat weet ik niet.

    • Juut schreef:

      Raamsdonk had een scheepvaartkantoor in Amsterdam. Egmond en Van der Schee waren 2 monteurs die bij Industrie werkten. Zijn in de jaren 50 voor zichzelf begonnen met een machinefabriek in IJmuiden. In de jaren 60 begon Raamsdonk (zoals meerderen in die jaren) in de visserij. Volgens mij met de KW 218 “Carry Anita” (vernoemd naar een dochter) in 1969. Gelijktijdig werd de KW 66 (zusterschip) voor Egmond & Vd Schee gebouwd. Deze kotters werden in 1972 verkocht naar Urk (50 en 52). Ter vervanging kwamen de YM 29 en 30.

      • XXX schreef:

        Juut dat klopt. Maar daarvoor had volgens mij Raamsdonk (Red IJmond)de KW 206 en de KW 217 (1963) en Egmond en van de Schee waren medefirmant in de KW 67 Arie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kotterfoto Spambot check *

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten