UK173 “Lubbertje Kramer” / KW22 “Alida” / FD35 “Jan de Wit”

HOME

Terug naar boven

Klik PDF voor uitspraak Raad voor de Scheepvaart i.c. dodelijke ongeval met Jan Romkes in 1996.

UK173 “Lubbertje Kramer” / KW22 “Alida” / FD35 “Jan de Wit

Lengte : 39.30 m
Breedte : 8.20 m
Diepte : 3.76 m
Tonns : 296.06 BRT / 322 GT
Type : motorkotter
Reg. nr : NLD198100240 / GBR000B14257
IMO : 8028345
Roepletters : PCLK / MTHP3
Class (loc) : Dutch S.I. / M.C.A. Nr : 1736 / –
Motor : 2100 PK Bolnes 14.VDNL 150/600 bj.1981
Casco & Afbouw : Scheepswerf Haak B.V. Zaandam
Bouwnr : 957
Lier : Luyt E06-2-HA190-2H bouwnr:339 bj.1980

Gebouwd in 1981 als UK173 “Lubbertje Kramer” voor NV Ichtus & Post (H. Kramer & L. Post) Urk, ingebouwd met een 2100 PK Bolnes 14.VDNL;
1984 naar KW22 “Alida” van vof Rederij Hoek & Zn KW;
1994 tenaamstelling Rederij G. Hoek KW;
1994 naar KW220 “Alida” van Rederij G. Hoek KW;
1995 naar FD35 “Jan de Wit” van Zeevisserijbedrijf Jan De Wit BV GY (Gebr. M. & J. de Boer Urk), motorvermogen 1698 PK;
(1995 volgens Visserijnieuws een nieuwe motor 1698 PK ?);
2003 motor total loss;
2004 opgelegd, eerst in Den Helder, later Stellendam en vervolgens Groningen;
2007 gesloopt bij Van Heyghens Recycling Gent.

foto`s & film: Flying Focus (10); Greenday (18); Henk Perdok (5-6-7-13-14-15-16-17-19); I.G. Bakker UK19 (4-9); Flying Focus (6); Meindert de Boer (21; P.L. van Slooten (2); Peter Wyntin (20); Pieter (12); Visserijnieuws (3-8); Archief L.C. (11).
bronnen: shipdata/Henk Perdok/Meindert de Boer – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

6 comments

  1. Jorn schreef:

    Foto 1 moet voor foto 4 staan.
    (Duidelijk Jorn, foto verplaatst. bedankt voor de correctie-Ronald)

  2. AR schreef:

    Foto’s 3,5 en 6 als KW-22 met brede ramen aan voorzijde stuurhut, horen als laatst in de serie KW-22 te staan, de bredere ramen zijn later pas geplaatst.
    (foto`s verplaatst, bedankt-Ronald)

  3. Arie Mol schreef:

    Ronald, mis ik nou zoveel kotters, of vergis ik me?

    • Ronald schreef:

      Nee Arie, dat heb je goed gezien.
      Na regelmatig foto`s van de site te zijn tegengekomen op sociale media (facebook) zonder bronvermelding heb ik besloten het grootste gedeelte van het archief te verwijderen en de foto`s voorzien van watermerk weer terug te plaatsen.
      Hier gaat veel tijd in zitten en ik verwacht over ca. 1 jaar alles weer op orde te hebben.
      De item die weer online komen zullen dan wel bijgewerkt zijn meer nieuwe foto`s die ik in de loop der jaren ontvangen en verzameld heb dus het is zeker de moeite om de site regelmatig te blijven bezoeken.
      Nog even over die sociale media, ze zijn voor mij weliswaar een bron van foto`s en gegevens en ik zal er dan ook mijn voordeel mee doen maar de manier waarop sommige anderen er mee omgaan stuit mij tegen de borst.
      Daarbij zitten ook bezoekers van de site en we zullen het voortaan helaas zonder hun bijdrages moeten doen.

      • Arie Mol schreef:

        Ha Ronald, inderdaad jammer dat het zo gaat. T is toch een kleine moeite om,als je foto’s plaatst, erbij te zetten waar je ze vandaan haalt. Dan maar met watermerk inderdaad.

  4. juut schreef:

    Waardeloos vaartuig, vanwege de trillingen heeft de eerste eigenaar hem al na goed 3 jaar weten te slijten aan die KWer.
    Die ook weer gelijk berouw had dat ie hem gekocht had.
    Je rammelde gewoon je kooi uit op die kotter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kotterfoto Spambot check *

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten