NG15 “Aaltje Visser” / LT34 “Jupiter” / BM181 “Sasha Emiel” / “Lass O’Doune”

HOME

Terug naar boven

NG15 “Aaltje Visser” / LT34 “Jupiter” / BM181 “Sasha Emiel” / “Lass O’Doune

Lengte : 23.99 m
Breedte : 6.80 m
Holte : 3.80 m
Tonnage : 150 GT / 45 NT
Type : eurokotter/scalloper
Reg. nr : DEU00200300
Imo : 9187203
Roepletters : DFRA / 2HHE6
MMSI : 235103644
Class (loc) : Germ. Lloyd / M.C.A.
Motor : 300 PK Mitsubishi S.6.RF-300 bj.1998
Casco & Afbouw : Scheepswerf vd Werff & Visser Irnsum
Bouwnr :
Ontwerp : Herman Jansen BV
Lier : Luyt H06-2-HA110-2H bouwnr: 596 bj.1997

Gebouwd in 1998 als NG15 “Aaltje Visser” voor Seefischereibetrieb Ork GmbH (Gebr. Post Urk), ingebouwd met een 300 PK Mitsubishi S.6.RF-300;
2009 naar LT34 “Jupiter” van Kafish BV (M. van Duijn KW) en ingericht als twinrigger (Machinefabriek Noordover Urk);
2014 naar BM181 “Sasha Emiel” van Seafield Emiel Trawlers Ltd. BM;
2015 naar BM181 “Lass O’Doune” van Macduff Shellfish;
is anno nu nog als zodanig in de vaart.

Huidige positie:

foto`s & films: Arnoud Scheepmaker (7); C. Hameeteman (8); Harrie Grijpstra (19); Henk Perdok (1-3-4); Hylke Smits (21-29); Jan de Boer (5-6); Jan van Duivenvoorde (18); Joost J. Bakker (12); Kees van Duijvenvoorde (2); Kent Bandholm Hansen (30); Marcel Coster (13-14-15-17); Padmos (22 tm 26); Peter4447 (28); Peter van Sweeden (9-10-11); Sander Jongejan (16, Film 1-2); Simon Armstrong (27).
bronnen: Shipdata/Henk Perdok/Jan vd Bos – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

9 comments

  1. AR schreef:

    Foto 25 hoort voor foto 24 te staan, op foto 25 is het nr. LT-34 er net afgebrand.

  2. Ronald schreef:

    Is deze verkocht?

    • Ronald Ribbe schreef:

      Scheepsnaam is nu “Lass O’Doune” BM-181. Verkocht?? Waarschijnlijk wel…
      De eurokotter is half september vanuit Brixham naar Skagen gestoomd en daar omgenaamd.

  3. n.visser. schreef:

    jammer dat deze ook naar de overkant is vertrokken.
    prachtig schip.

  4. a schreef:

    Ik kan uit dit verhaal alleen maar afgunst en frustratie opmerken. Je doet het zelf waarschijnlijk alleen maar goed. Niet?

    • Ronald schreef:

      Als je wilt discussiëren dan wel graag onder je eigen naam. Ik kan “zien” wie je bent en zal je echte naam vermelden of je reactie(s) verwijderen.

  5. John schreef:

    Weer zo n voorbeeld om de zuid zweren ze bij euro kotters maar er is geen mens daar die 1 koopt. Want als het zo goed is waarom kopen Hollanders hem niet? Omdat er al heel veel mensen mee op hun bek zijn gegaan met dit soort slag schip. Te zwaar en naar verhouding slechte stabiliteit en over het algemeen meer als 300 pk nodig. Eind van de week 10 ton gasolie. Dan moet je een goede schipper wezen om dan de vaste lasten en bemanning te betalen. Om de zuid zijn een paar echte uitschieters Die hebben kunde en kracht in hun macht.

Laat een reactie achter op Ronald Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kotterfoto Spambot check *

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten