*HD63 “R.H. van Schijndel” / BA862 “Arcturus”*

HOME

Terug naar boven


HD63 “R.H. van Schijndel” / BA862 “Arcturus

Lengte : 23.99 m
Breedte : 6.90 m
Holte : 4.10 m
Tonnage : 161 GT
Type : eurokotter/scalloper
Reg. nr : NLD199902514
Roepletters : MATF8
MMSI : 232007026
Class (loc) : M.C.A.
Motor : 300 PK Caterpillar 3412.E bj. 2004
Casco : Roemenië
Bouwnr : –
Afbouw : Scheepswerf Visser Den Helder

Gebouwd in 2004 als voorraadcasco voor Visser HD, ingebouwd met een 300 PK Caterpillar 3412.E en ingeschreven als HD63 “R.H. van Schijndel” van Fa. P. Kraak & Zn HD;
2006 uitgeschreven en opgelegd in HD;
2013 opgelegd in SL;
2015 verkocht aan Tony Finlay Kirkcudbright en ingericht als scalloper (in eigen beheer);
2017 geregistreerd als BA862 “Arcturus”;
anno nu nog als zodanig in de vaart.

foto`s: Colin Donaldson (11); Darren Purves (13-14-15-16-17-19); FB (9); Henk Perdok (3-8); Klaas de Beurs (4-5-6); Kor Sikkema (2-10); Marcel de Vries (1); michaelsk47 (18); Mike Craine (12); Pieter Bootsma (7).
bronnen: Marinetraffic/Henk Perdok/reacties – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

8 comments

  1. rene de jong schreef:

    staat te koop op FAFB voor 1.4 miljoen pond.

  2. Ronald schreef:

    Foto 1 bleek na zorgvuldige bestudering het casco van de HD3 te zijn en is verwijderd.
    Foto 9 (nu) is in Kirkcudbright.
    Gegevens aangepast en foto`s herschikt n.a.v. jullie reacties, waarvoor dank.

  3. Jorn schreef:

    Volgens mij is het casco van de eerste foto de latere HD-3. Het HD-63-casco is gebouwd in opdracht van Visser en niet van Maaskant.

  4. AR schreef:

    Foto’s 3 en 4 zijn wel in Den Helder, op foto 3 ligt het casco naast de deels gesloopte HD-36, foto 5 is in Stellendam, foto 9 is noch HD/SL lijkt eerder in Roemenië, gezien het gebouw erachter, wat buitenlands aandoet.

  5. Nieuwedieper schreef:

    Foto 1 is de BRA 7. Het casco van de HD 63 kwam in Den Helder, met de mast aan dek. Toen er een mogelijke koper was, is de mast er op gezet. Toen later het casco naar Stellendam verhuisde, heeft men de mast weer aan dek gelegd. Was beter voor de stabiliteit.

  6. AR schreef:

    Foto 1 is/lijkt een ander casco, bij het casco als HD-63 zie je aan de achterzijde van de brug een opening in de pet met een trapopgang naar het dak v.d. stuurhut.

    Verder valt op, dat bij het casco bij sch.werf Visser de masten zijn geplaatst en daarna met duwboot zonder masten Den Helder verlaat. (zie foto’s CIV op de achtergrond en de visafslag over BB)

    • Ronald schreef:

      Kan het zijn dat op foto 1 de stuurhut net is geplaatst en er later nog aanpassingen aan zijn gedaan?
      Ik kan niet goed zien of de foto`s met masten in SL of HD zijn genomen, misschien moeten die nà de foto`s met de duwboot komen.
      Frits en/of Jorn kunnen hier vast duidelijkheid over verschaffen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kotterfoto Spambot check *

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten