BR5 “Dolfijn” / SL5 / CT32 / BA56 / BA560 / B560 “Jan Erna”

HOME

Terug naar boven


BR5 “Dolfijn” / SL5 / CT32 / BA56 / BA560 / B560 “Jan Erna

Lengte : 19.00 m
Breedte : 5.02 m
Holte : 1.80 m
Tonnage : 42.11 BRT / 12.86 NRT
Type : motorkotter
Reg. nr : GBR000A10507
Teboekstelling : Middelburg 272
Roepletter : PDRM / 2IWA
Class (loc) : Dutch S.I. / M.C.A. Nr : 13433 / –
Motor : 190 PK Kromhout 3.F.240 bj. 1965
Casco & Afbouw : Scheepswerf vd Sande Breskens
Bouwnr : 112

Gebouwd in 1965 als BR5 “Dolfijn” voor Gebr. Fenijn BR, ingebouwd met een 190 PK Kromhout 3.F.240;
1967 naar SL5 “Jan Erna” van A. van Dam SL en nieuwe motor 250 PK Kromhout;
1971 naar CT32 “Jan Erna” van Alan Cregeen Peel en nieuwe motor 290 PK Scania;
1978 naar BA56 “Jan Erna” van Frank Clarkson Castletown GB;
1981 naar BA560 “Jan Erna” van Ian Greenwood;
1985 nieuwe motor 290 PK Scania;
1989 naar B560 “Jan Erna” van W.N. Cope Ardglass;
2002 nieuwe motor 290 PK Caterpillar;
2004 gesaneerd en gesloopt.

foto`s: C.L. van Dijke (1); Frits Aalderink (2-5); Kaynine70 (12); Kor Sikkema (11); Maartje (7); Mitchy (8); Ove Kristensen (9-10); Sikke Wielstra (5).
bronnen: Bressiaanse Vissers/Henk Perdok/Maartje – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

One comment

  1. Dick Massey schreef:

    This vessel was offered to me by Maaskants via John Appelboom at Stellendam.
    But before I arrived back in Holland the boat had been sold to Alan Cregeen of the Isle of man.
    Your history details are to the best of my Knowledge correct.
    It is strange, this was a very good boat, very well built, but had problems with changing engines, and owners..
    Frank Clarkson and his son Neil worked the boat trawling mainly for prawns in the North Sea, landing at North shields>
    The boat at that time was BA registered because of the Tonnage and tickets.
    Then the boat was again on the west coast working from Northern Ireland, a very full working life,

    At one time when Frank was the owner, a Buyer from Port Stephens on the east coast of Australia wanted to buy the boat and bring her to Australia,
    But then at that time there was an importation fee of 50% of its Austration Value and as the boat would be of more value here the importation duty would be more than the vessel was worth.
    The real problem was that the vessel would be valued on arrival in Australia and at that time boats like Jan Erna were at a very high value.
    So in the end the Buyer changed his plans and did not buy the boat.

    Keep up your good work,
    Dick Massey

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kotterfoto Spambot check *

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten