






































Klik PDF voor uitspraak Marine Accident Investigation Branch i.c. aanvaring TN37 met “Union Arbo” in 1999.
GO28 / Z98 “Op Hoop van Zegen” / FD98 / DO2 / TN37 “Philomena” / FR332 “Camm Courageos“
Lengte : 30.57 m
Breedte : 7.03 m
Holte : 3.14 m
Tonnage : 158.48 BRT / 55.15 NRT / 176 GT
Type : motorkotter/scalloper
Reg. nr : GBR000B11107
Imo : 7015456
Roepletters : PGNU / /OPDT / MMZF3
MMSI : 232106000
Class (loc) : Dutch S.I. / M.C.A. Nr : 15649 / –
Motor : 900 PK Stork Werkspoor Diesel 8.F.240 bj. 1970
Casco & Afbouw : Scheepswerf Visser Den Helder
Bouwnr : 64
Gebouwd in 1970 als GO28 “Op Hoop van Zegen” voor Fa G. Tanis & Zn GO, ingebouwd met een 900 PK Stork Werkspoor Diesel 8.F.240;
1979 naar Z98 “Op Hoop van Zegen” van S. Vantorre-Dobbelaere Brugge;
1986 v.v. nieuwe lier (Luyt WR);
1989 naar FD98 “Philomena” van Bruce Cook BM en ingericht als scalloper, motorvermogen 912 PK / GT 156;
1992 naar DO2 “Philomena” van Dante Spadonie Douglas;
1997 tenaamstelling Dante & Joan Spadoni Port Erin (Isle of Man);
1999 naar TN37 “Philomena” van Thomas E. Nicholson Newbie (Annan), motorvermogen 738 PK / GT 165;
1999 aanvaring met coaster “Union Arbo”;
2005 eigenaar TN Trawlers (Thomas & Christopher Nicholson), achterschip dichtgebouwd en hoofdmotor overhaald;
2018 motor gereviseerd (E.S.IJ);
2019 naar FR332 “Camm Courageos” van CAMM Fishing Ltd. Fraserburgh (Alan & Kathleen Grace Mutch);
Is anno nu als zodanig in de vaart.
foto`s: Cor Vermeulen (4); FishermanDave89 (29-30-33); Gianluca Spadoni (12-13); Henk Perdok (5-18); Jan vd Veen (2-7); Karen Cowperthwaite (21); Lennard de Graaff (32); Maartje (16); Marc Ottini (27-28); Marcel Coster (23-24-26-31); Masterfrith (15-19); Patrick Welvaert (10); Rienk Nadema WON3 (11-22); Roland Roossen (9); Sikke Wielstra (3-6-17-20-21); Trevor Leaman (14); Willie Versprille (8).
bronnen: VLIZ/Henk Perdok/Robert Six/Jorn van Koppen – aanpassingen/toevoegingen welkom
50 jaar oud,kwaliteit!!!
Foto 3 is de kotter onder Britse vlag (DO-2), is te zien aan de hekwerkgeraamte aan de zijkant van de stuurhut, dat had de GO-28 niet.
Foto 6 is de kotter al onder het nummer Z-98 en hoort dus verwisseld te worden met de foto van de GO-28 die ernaast staat.
(Foto`s herschikt, bedankt voor de correctie-Ronald)