UK300 / HD5 / HD139 “Hermina I” / HD34 “De Vrouw Marie” / KL7 “Jan Maria” / KG5 “Zeearend” / TH5 “Adriana Maatje” / TH15 “Lena Elizabeth” / OD18 “Johannes Lars” / BR35 “Broedertrouw” / GO65 “Maartje” / LO44 “Orka” / WR14 “Joost”

HOME

Terug naar boven


UK300 / HD5 / HD139 “Hermina I” / HD34 “De Vrouw Marie” / KL7 “Jan Maria” / KG5 “Zeearend” / TH5 “Adriana Maatje” / TH15 “Lena Elizabeth” / OD18 “Johannes Lars” / BR35 “Broedertrouw” / GO65 “Maartje” / LO44 “Orka” / WR14 “Joost

Lengte : 18.00 m
Breedte : 5.10 m
Holte : 2.30 m
Tonnage : 42.68 BRT / 0.00 NRT / 48 GT / NT
Type : garnalenkotter
Reg. nr : NLD194500918
Imo : 8431463
Roepletters : PDGH / PFAI / PFUJ / PWGH
MMSI : 245253000
Telefoon : 06-57612246
Inmarsat C : 424525310
Satcom : 424525310
Class (loc) : Dutch S.I. Nr : 6638 / 14533
Motor : 300 PK Caterpillar 3406.C bj.1998
Casco & Afbouw : Seymonsbergen “Concordia” Amsterdam
Bouwnr : 483

Gebouwd in 1945 voor W. Zwolsman (directeur Kromhout Fabriek A`dam), ingebouwd met een 80 PK Kromhout bj.1943;
1946 verhuurd aan L. Kramer Urk als UK300 “Hermina I”;
1946 verhuurd aan J. Koster WR als WR61 “Hermina I”;
1948 verhuurd aan Gebr. Ruiter HD als HD5 “Hermina I”;
1953 verhuurd aan D. de Boer HD als HD139 “Hermina I”;
1956 naar HD34 “De Jonge Cornelis” van R. Post & Zn HD;
1957 nieuwe motor 150 PK Bohn & Kahler KR.8;
1962 naar HD34 “De Vrouw Marie” van L.R. de Boer HD;
1967 naar KL7 “Jan Maria” van J. de Visser Klundert en hermeten loa 18.09m / BRT 43.37;
1970 andere motor 285 PK Kromhout 12.TV.180 bj.1967, afgesteld op 260 PK;
1974 verlengd en hermeten loa. 21.51m / BRT 54.14 / GT 48;
1977 nieuwe motor 300 PK Samofa 6.DE.10.T;
1979 naar KG5 “Zeearend” van H. Bout KG;
1981 naar TH5 “Adriana Maatje” van J.C. Bout TH;
1985 naar TH15 “Lena Elizabeth” van A.K. Bout TH;
1988 nieuwe motor 510 PK Caterpillar (afgesteld op 300 PK);
1989 naar TH15 “Maria” van A.K. Bout TH;
1993 naar OD18 “Johannes Lars” van Jan Bezuijen OD;
1994 naar BR35 “Broedertrouw” van Vof. J.P. Heydens & Zn BR, loa. gewijzigd in 21.41m;
1998 nieuwe motor 300 PK Caterpillar;
1998 naar GO65 “Maartje” van Rederij W. Lokker BV SL;
1999 naar GO66 “Orka” van Maasvis BV (Maaskant) SL;
2001 naar LO44 “Orka” van Bas vd Meulen Anjum;
2008 boeg en verschansing vernieuwd (Fred vd Broek LO);
2011 stuurhut nieuw betimmerd (TB Zomerdijk WR);
2018 naar WR14 “Joost” van Rick vd Burg WR;
is anno nu nog als zodanig in de vaart.

Huidige positie:

Eigenaar : Bas van der Meulen
Adres : Mounebuorren 12
Pc & Plaats : 9133 MB Anjum
Telefoon : 0519-321618

foto`s: Arie Mol (16); Arjaan Willeboordse (4); C.L. van Dijke (8-13-14-15-20-21-23); C. Hameeteman (28-33); D. vd Zwan (19); Fries Scheepvaart Museum (1-3); Frits van Dellen SC28 (34); Guido Jansen (26); Henk Perdok (31-36); Holland Launch (5); Jan Alderliefste (24); Jan “Disco” LO5 (35-37); Kor Sikkema (32); L. de Boer (6); Lennard de Graaff (22-27-29-30); M. Minneboo (11); Meindert de Boer (2); Rik vd Burg WR14 (38); Roel van Sloten (17-18); Ronald Ribbe (25).
bronnen: Henk Perdok/Meindert de Boer – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

3 comments

  1. Adriaan boer schreef:

    Schijnt verkocht te zijn naar Wieringen .

  2. jelte schreef:

    Heeft aanvaring gehad met de UK179, ligt met grote schade op Lauwersoog zonder mast.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kotterfoto Spambot check *

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten