BR14 “Jozina” / BR4 “Liliana” / P114 “Liliane J” / GO7 “Jacob” / WD38 “Saltees Quest”

HOME

Terug naar boven


BR14 “Jozina” / BR4 “Liliana” / P114 “Liliane J” / GO7 “Jacob” / WD38 “Saltees Quest

Lengte : 30.86 m
Breedte : 7.52 m
Holte : 3.45 m
Tonnage : 188.74 BRT / 80.83 NRT / 227 GT / NT
Type : motorkotter
Reg. nr : NLD197402165
Imo : 7367720
Roepletters : PFFD / PEAB / GDSD / EIVS
MMSI : 250489000
Class (loc) : Dutch S.I. / M.C.A. Nr : 16972 / –
Motor : 1000 PK A.B.C. bj.2004
Casco & Afbouw : Scheepswerf A. Hakvoort & Zn Monnickendam
Bouwnr : 139

Gebouwd in 1974 als BR14 “Jozina” voor Fa. A.A. Fenijn & Zn BR, afm. 30.86m maar tijdens bouw verlengd naar loa 35.10m en ingebouwd met een 1480 PK Deutz SBA.12.M.528;
1980 tenaamstelling Rederij Fenijn BV BR;
1981 naar BR4 “Liliane” van Rederij Goudriaan BR (Albert Goudriaan);
1983 eigenaresse Mevr. J.P. Goudriaan-van Langervelde BR;
1984 naar P114 “Liliana J” van Johnson’s Sea Enterprises ltd. Portsmouth;
1992 achterschip dichtgebouwd en nieuwe motor 1480 PK A.B.C.;
1998 eigenaar Jaczon (voor visrechten GY227) en schip doorverkocht aan Vof. Joh. Tanis GO;
1999 geregistreerd als GO7 “Jacob”, motorvermogen 1190 PK;
2002 naar WD38 “Saltees Quest” van O’Flaherty Brothers Kilmore Quay WD, hermeten 35.00m / GT 227;
2004 nieuwe motor 1200 PK A.B.C.;
Is anno nu nog als zodanig in de vaart.

Huidige positie:

foto`s & film: Aine Christina (44-45); Allen Harvey (21); Austin Gaffney/Justindel (40); C. Hameeteman (22-27-29-35); Cees van Dijke (3-6-13-14); Cor Vermeulen (7-8); Dean Foley (Film 1); Dan Bates (49); Erwin Bekooy (12); Greenday (16); Henk Perdok (20-25-32-33-51); J. Anderiesse (39); Jonathan Moore (41-42); KilmoreQuayFishingFleet (46-48-50); Patrick Welvaert (4-10); Pieter Ocké (9); Rienk Nadema WON3 (34); Ronald Ribbe (5); Sikke Wielstra (15-19-23-24-26-28-30-31-36-37-40-43-47); Stuart Mitchell (17-18); Tony (38); Archief L.C. 1974-1976 (1-11).
bronnen: shipdata/Henk Perdok/Bressiaanse Vissers – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

6 comments

  1. A.R. schreef:

    Foto 12 is de ex BR-4 HA-74, de foto’s 40 en 49 zijn 2 identieke foto’s.

  2. ronald ribbe schreef:

    Ik wist niet dat de kotter bij nieuwbouw verlengd was, wel dat ie eerst eigenlijk voor een andere reder gebouwd werd.
    Op fleetregister staat idd dat de kotter van GO-7 naar WD-38 ingekort zou zijn. Alleen het vreemde is dat de tonnage wel hetzelfde is gebleven.

  3. Cor schreef:

    Deze kotter is niet gewoon als 35 meter kotter gebouwd. Dit schip was oorspronkelijk voor KW. Tijdens de bouw overgenomen en gelijktijdig verlengd met ± 3.60 mtr. Ook de oorspronklijke motor, Crepelle, werd vervangen voor een zwaardere Deutz.

  4. ronald ribbe schreef:

    Als lengte bij nieuwbouw staat hier 30,00 mtr. Maar ik denk dat ie toen gewoon als 35,00 mtr gebouwd is.
    Het enige dat er aan veranderd is, is dat de Engelse eigenaar (P-114) er een dichte kont op gemaakt heeft.
    Op recente foto’s kan ik ook niet zien dat de WD-38 5 mtr is ingekort.
    Enkele jaren geleden stond ook deze kotter op de lijst om in Gent gesloopt te worden. Op het laatste moment is dat niet door gegaan.

  5. RobertHA44 schreef:

    Deze is toch niet verlengd?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kotterfoto Spambot check *

 

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten