PH440 “Admiral Blake”

HOME

Terug naar boven



Klik PDF voor uitspraak Raad voor de Scheepvaart (M.A.I.B.) i.c. aanvaring PH440 met containerschip “Boxford” in 2011.


PH440 “Admiral Blake

Lengte : 22.30 m
Breedte : 6.72 m
Holte : 3.08 m
Tonnage : 0.00 BRT / 0.00 NRT / 136 GT / NT
Type : eurokotter
Reg. nr : GBR000B10536
Imo : 8816041
Roepletters : MKXW3
MMSI : 235002810
Telefoon :
Satcom :
Class (loc) : M.C.A. Nr : –
Motor : 300 PK Mitsubishi S.6.RF-300 bj.2009
Casco & Afbouw : Scheepswerf Visser Den Helder
Bouwnr : 126
Lier : Luyt type H08-2-HA110-2H bj.1989 bouwnr.494

Gebouwd in 1989 als PH440 “Admiral Blake” voor Interfish Ltd Plymouth, ingebouwd met een 299 Cummins;
2009 nieuwe motor 300 PK Mitsubishi S.6.RF-300 en nieuwe 5-blads schroef, HS-straalbuis en Masson keerkoppeling;
2011 aanvaring gehad met containerschip “Boxford”, alle opvarenden konden gered worden, later in brand geraakt tijdens laswerkzaamheden aan de schade;
Is anno nu nog in de vaart.

Huidige positie:

foto`s: D. vd Zwan (2-13-14-15); Henk Perdok (1-3); Jan vd Veen (16); Klaas de Beurs (4); Patalavaca (5); Paul Foster (7 tm 11); Sikke Wielstra (12); Valhalla (6).
bronnen: shipdata/Henk Perdok – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

3 comments

  1. Harrie schreef:

    Wat hebben die mannen geluk gehad, nog net niet omgegaan en geen ernstige lekkage. Lijkt veel op de gebeurtenis met de Larissa…

    Startpoint, dat is ver van het VSS, en ook niet noemens waardig druk daar…

    Tijd om een overlevings pak aan te trekken zullen die mannen wel niet gehad hebben, dat die ene het toch nog een uur heeft uitgehouden mag een wonder heten.

    Wordt het raadsel van de HA 38, waarbij 2 van de 3 wel een overlevings pak aan hadden, en 1 toch na minder dan een uur al bewusteloos onderkoeld uit t water werd gehaald alleen maar groter.

    Harrie.

  2. Ronald schreef:

    12 Feb.2011:
    2 Vissers zijn gisteravond uit zee gered na een aanvaring in het Engelse kanaal met de Britse Eurokotter PH440 ‘Admiral Blake’ en het containerschip ‘Boxford’. De aanvaring vond plaats 30 mijl uit Start point (Devon) in het zuidwesten van Brixham.
    De PH 440 viste met 4 man aan boord. Door de klap zijn 2 vissers te water geraakt. 1 daarvan is snel teruggevonden. De andere was zoek.
    Inmiddels is door de kustwacht van Brixham groot alarm geslagen. Een helikopter van de Britse kustwacht, reddingboten en schepen in de buurt zijn gaan zoeken om de vermiste man.
    Deze werd een uur na de aanvaring ernstig onderkoeld gevonden door de reddingsboot van de ‘Boxford’.
    De man is onmiddellijk door een helikopter opgepikt en naar een ziekenhuis in Exeter gebracht.
    De PH 440 is lekgeslagen en zwaar beschadigd en zal naar Plymouth worden gesleept.
    Inspecteurs van MCA en de Marine Accident Investigation Branch (MAIB) zijn in kennis gesteld van het ongeluk.
    De PH 440 is gebouwd door scheepswerf visser in Den helder, In 1989 leverde Scheepswerf Visser de gloednieuwe zusjes Admiral Gordon PH 330 en Admiral Blake PH 440 op aan de firma Interfish Ltd uit Plymouth.
    De Admiral Blake PH 440 is recent bij Visser gehermotoriseerd. Ook kreeg de kotter een nieuwe keerkoppeling, straalbuis en schroef en is de vislier overhaalt.

  3. Aai schreef:

    Gelezen op de site van Visser (archief):

    Van rederij Interfish Ltd te Plymouth -Zd Engeland heeft Visser eind 2008 opdracht ontvangen voor een grondige renovatie van de Eurokotter PH 440 – Admiral Blake. Van dit type heeft Visser er in 1988 in totaal 2 aan deze rederij geleverd. Het zusterschip PH 330 – “Admiral Gordon” werd in 2002 reeds gerenoveerd.

    Naast een volledige vervanging van de voortstuwingslijn (hoofdmotor en keerkoppeling), plaatst de werf een grotere hoogrendements schroef in een HS straalbuis, twee nieuwe hulpmotoren en worden er een grote hoeveelheid kleinere klussen uitgevoerd. Daar de hoofdmotor vrij laat geleverd wordt, kent deze klus een vrij lange doorlooptijd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kotterfoto Spambot check *

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten