ARM4 “Jozina” / UK179 “Hoop op Zegen” / TX9 “Deo Juvante” / “Lukina II” / “Saints Antonio & Giuseppe”

HOME

Terug naar boven

ARM4 “Jozina” / UK179 “Hoop op Zegen” / TX9 “Deo Juvante” / “Lukina II” / “Saints Antonio & Giuseppe

Lengte : 39.93 m
Breedte : 9.01 m
Holte : 4.73 m
Tonnage : 00.00 BRT / 0.00 NRT / 409 GT / NT
Type : motorkotter
Reg. nr : NLD198000875
Imo : 8008204
MMSI : 503522000
Roepletters : PDPM / VNZ2333
Class (loc) : Dutch S.I. Nr : –
Motor : 1995 PK Stork Wärtsilä Diesel 6.SW.280
Casco : Scheepswerf en Machinefabriek Boele BV Bolnes
Bouwnr : 1072
Afbouw & Lier : Maaskant Shipyards BV SL
Bouwnr : 394
Ontwerp : Herman Jansen BV
Aandrijving : Bakker Sliedrecht Aandr. Ref : 14.210

Gebouwd in 1980/1981 als ARM4 “Jozina” voor W. van Belzen ARM, ingebouwd met een 2400 PK Deutz SBV.12.M.628;
1986 tenaamstelling W. van Belzen & Zn ARM;
1987 naar UK179 “Hoop op Zegen” van Fa. Gebr. de Vries Urk;
1993 naar TX9 “Deo Juvante” van J. Drijver TX en nieuwe motor 1995 PK Stork Wärtsilä Diesel 6.SW.280;
2002 gesaneerd en opgelegd voor verkoop;
2002 verkocht aan Dinko Lukin Fisheries Port Lincoln Australia en verbouwd voor tonijnvisserij, oa achterschip dichtgebouwd, geregistreerd als “Lukina II”;
2010 eigenaar Tuna Farmers PTY Ltd.;
2017 naar “Saints Antonio & Giuseppe” van Tony ? Sydney;
is anno nu nog als zodanig in de vaart.

Huidige positie:

foto`s & films: C. Hameeteman (26-28); duurzaamvissen1 (Film 1-2); Emily Barton (34-35); Flying Focus (25); Henk Perdok (14-16-21-22); Hylke Smits (12); I.G. Bakker (24); Jan vd Veen (1-2-15); Kor Sikkema (9); Lennard de Graaff (27); Maaskant SY (3-10); Peter Porrey/Ronald Ribbe (4-5); Shipmate17 (30-31-32-33); Sikke Wielstra (11-13-20-23-29); Willie Versprille (6-7-8); Archief L.C. 1990-1991 (17-18-19).
bronnen: shipdata/C.L. van Dijke/Henk Perdok/Meindert de Boer/met de kop op de zee – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

35 comments

  1. Jorn schreef:

    Heet nu “Saints Antonio & Giuseppe” , thuishaven Sydney

    • Ronald schreef:

      Bedankt weer voor deze mooie update Jorn, ik heb het in de historie vermeld en 2 foto`s van de “Saints Antonio & Giuseppe” bijgeplaatst.
      Het is voor mij ondoenlijk om alle mutaties van de 2000 kotterhistories die op de site staan alleen bij te houden dus je bijdrages worden zeer op prijs gesteld.
      Ga zo door!

  2. Joe schreef:

    Haha Rori,your right.as soon as we get beamers off Netherlands we wreck the life out of them.they never get looked after. Evert mart’je and admiral Grenville were the best looked after,cleaned inside and out every week that I sailed on.some of the newlyn boats were awful.shame,no investment by our owners just greed

    • Ronald Ribbe (Rori) schreef:

      @Joe, these boat are Build for making money, but looking after them, Will save money for the owners. Some maintainance every week is a must!! Then they last longer.

  3. Niek Ouddorp schreef:

    De manier waarop ze de nieuwe achterop aan de stuurhut hebben gemaakt, die beugel boven het trapje is wel afgekeken van de ARM-18 neem ik aan. ze hebben dus wel een beetje naar de lijnen gekeken.

  4. Cees ouddorp schreef:

    @ Rori: zal wel met de vismethode te maken te hebben denk ik maar met het dubbelbad achterop worden ze er niet mooier op, model is nu weg.
    trouwens de ex go38 en ook de tx38 en sl42 kleur is daar ook doorgekomen en er is ook een hekschroef ingebouwd.

  5. RoRi schreef:

    Jan, wat ik gezien heb op die site is dat het allemaal voorgevormd is en dat het allemaal slechts aan elkaar plakken is.
    Of heb ik dat niet goed gezien?
    Daarbij, wat je zegt, 20 cm is wel erg klein, dat zal niet zo mooi staan naast mijn BR-10 van 90 cm.

  6. jan schreef:

    20cm is effe te klein vind ik persoonlijk, weet van iemand die hem probeert na te bouwen maar dat valt niet mee

  7. Rori schreef:

    Het zijn niet alleen de Engelsen die schepen kunnen verpesten, maar ook hun voormalige kolonies…
    Het zit dus in de genen!!!
    Zouden ze de ex ARM-18 ook al een handje geholpen hebben???

  8. RoRi schreef:

    Jan bedankt hoor!
    20 cm staat er op de site vermeld.
    Aai, de ARM-22 vaart nog als Bela vanuit Stellendam en de LE-63 vaart nog als PD-126 en is de enige die nog vist vanuit NL.
    De ARM-4(TX-9) vist waarschijnlijk nog in Australie als longliner op tonijn.
    BR-14 is gesloopt in Gent als UK-168.
    ARM-15 is als UK-161 verkocht naar de offshore, naam Calvin.

  9. aai schreef:

    Welke van deze kotters varen nog? Ik weet in ieder geval de ARM-22, en er vaart er ook nog een als guardship (ben de naam even kwijt) Zijn er nog meer over?

  10. RoRi schreef:

    RJ weet je waar die bouwpakketten te koop zijn?
    Is misschien wel interessant.

  11. P. Sperling schreef:

    Dat is mooi Cees, ben benieuwd!

  12. RJ schreef:

    waar is dat bouwpakket te bestellen?

  13. pw schreef:

    nu ook verkrygbaar als bouwpakket kan je alle nr nabouwen behalve de le 63 want die heeft een andere voormast en geen nissen.

  14. pw schreef:

    stork6sw280,gehermotoriseerd door de tx 9

  15. b.b. schreef:

    was toen de uk 179

  16. pw schreef:

    uk 179,tx 9 heeft hem laten hermotoriseren6sw280

  17. cees ouddorp schreef:

    de vries uit urk heeft er een stork ingezet, wat voor nummer weet ik niet meer

  18. cees ouddorp schreef:

    deze heeft gelijk proefgevist met de arm 15 in die tijd, de zeven
    sperling

  19. cees ouddorp schreef:

    12 fotos als vli 7 heb ik sperling later de acht van jullie

  20. cees ouddorp schreef:

    rori jij ook

  21. Maascenter schreef:

    Heej RoRi….net andersom dus!!!…Zat ik toch een eind goed!!..
    Ik was er al niet zo heel zeker van….

  22. cees ouddorp schreef:

    sperling je heb gelijk

  23. RoRi schreef:

    Maascenter, Als BOU-201 gebouwd en slechts even als BRU-201 gevaren voordat ze verkocht werd naar SK-20.
    Maar geeft niet hoor!
    Die foto van de ex ARM-18 en de TX-9 in Australië heb je op mijn site gezien Piet.

  24. Maascenter schreef:

    Je zal de BOU-201 bedoelen,Cees…de BOU-219 bestaat,volgens Shipdata,niet!!!…De BOU-201 is,volgens mij,in de vaart gekomen als BRU-201 maar heeft maar even onder dat nummer gevaren!!!….

  25. pw schreef:

    nu ook verkrygbaar als bouwpakket kan je de uk 161 of 162 maken maar al die andere nr natuurlyk ook behalve de le 63 want die heeft een andere voormast en geen nissen.

  26. P. Sperling schreef:

    Dat was niet deze Cees, dat was die ervoor. Als OD-36, deze is gesaneerd in 2001 en naar het buitenland verkocht. De eigenaar (Jan Drijver) is daarna nog verschillende keren met ons (de OD-8) meegeweest als opstapper.

    Zag pas nog ergens een foto van de ex ARM-18 en daar lag de ex TX-9 naast.

    Wat mij betreft zijn dit de mooiste kotters gebouwd door Maaskant.

  27. pw schreef:

    dat was de vorige tx 9 die van de serie die hier net voor gebouwd zyn oa uk 154 uk165 toen grote problemen met stabiliteit toen is dit model verbeterd uk 56 uk 256 ,en toen heeft maaskant deze serie van 5 laten bouwen die waren perfect.

  28. cees ouddorp schreef:

    deze is uitbebrandt en door de bou 219 van de maaskantjes binnen gebracht
    was toen ook nog een rel dat een eurosmurf zon kotter binnen bracht

  29. cees ouddorp schreef:

    de arm 4, arm 22, br 14 en le 63 hadden deutz met renaniha keerkoppeling.
    de arm 15 hadt een mak met een tacke bak er achter dat vondt ik de mooiste

  30. RoRi schreef:

    Je heb geliek Cees!

  31. cees ouddorp schreef:

    plus le 63

  32. RoRi schreef:

    Gebouwd als ARM-4 in 1981.
    1 van de mooiste modellen ooit gebouwd door Maaskant:
    ARM-4, ARM-15, ARM-22 en BR-14.

  33. pw schreef:

    het is en blyft zonde dat het allemaal weg is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kotterfoto Spambot check *

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten