*TX49 “Cornelis Maria” / BCK43 “Quo Vadis” / ST27 “Jacob Grietje”

HOME

Terug naar boven



Foto`s van de schade na de aanvaring met de tanker “Haldoz” in 2010.

TX49 “Cornelis Maria” / BCK43 “Quo Vadis” / ST27 “Jacob Grietje

Lengte : 38.33 m
Breedte : 8.02 m
Diepte : 4.40 m
Tonnage : 00.0 BRT / 0.00 NRT / 304 GT / NT
Type : motorkotter
Reg.nr : NLD198300595/DEU500980105
IMO : 8304543
Roepletters : PDLY / MYDR3 / DJMA
MMSI : 211411630
Class (loc) : S.I. Nr :
Motor : 1900 PK Stork Wärtsilä Diesel 9.F.240 bj.1995
Casco : Scheepswerf v.d. Molen Zaandam
Bouwnr : 963
Afbouw : Scheepswerf Haak B.V. Zaandam
Bouwnr :
Lier : Luyt E08-2-HA-190-2H bouwnr:389 bj.1983
Aandrijving : Bakker Sliedrecht Aandr. Ref: 17.220

Gebouwd in 1983 als TX49 “Cornelis Maria” voor B. Vlaming TX, ingebouwd met een 1800 PK Stork Werkspoor;
1985 motorvermogen 2000 PK;
1986 tenaamstelling Fa. B. Vlaming & zn. TX;
1991 motorvermogen 1800 PK;
1995 nieuwe motor 1999 PK Stork Wärtsilä Diesel 9.F.240;
1997 PK licenties verkocht aan trawlerrederijen en kotter opgelegd voor verkoop;
1998 tenaamstelling B. Vlaming en zn TX49;
1998 uitgeschreven en verkocht naar BCK43 “Quo Vadis” van J. Romkes & Zn Urk (manager United Fishselling Co. Ltd. Buckie), loa. 38.25m en motorvermogen 1698 PK, id nr. GBR000C16433.
2003 uitgeschreven en bij Maaskant Stellendam opgelegd voor de verkoop;
2003 naar ST27 “Jacob Grietje” van Gebr. Nentjes Urk, loa. 38.33m en motorvermogen 1967 PK;
2007 nieuwe schroef en tunnel;
2007 brand in stuurhut, kombuis, interieur en apparatuur vernieuwd;
2010 aanvaring met Maltees vrachtschip “Haldoz”, lichte schade;
2012 ingericht voor pulsvisserij;
is anno nu nog als zodanig in de vaart.

Huidige positie:

Eigenaar : Fa. Gebr. Nentjes
Adres : Geul 12 Urk
Telefoon : 0527-681640

foto`s & films: Dirk van der Zee (); Eric Boogaard (); Harrie Grijpstra (); Hylke Smits (); I.G. Bakker UK19 (); Jan Alderliefste (); Jan vd Star (); K.J. Blok (); Klaas Gort GY127 (); Max Slof (); Sikke Wielstra ().
bronnen: shipdata/Henk Perdok – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

30 comments

  1. Adriaan boer schreef:

    Verkocht ?

  2. a d w schreef:

    was iets fout gegaan met de reparatie moet overnieuw hoorde ik

    • Ronald schreef:

      Gister even een bakje gedaan bij de mannen en het blijkt dat ca. 5 weken terug een nieuwe schroefas bij Van Laar YM geplaatst is en die niet correct op dikte was (te klein).
      Want tijdens de 3e visweek na de reparatie sloeg de schroef vast in de tunnel en werd de kotter binnengesleept in Harlingen.
      Tijdens de reparatie op de werf in HA zat het ook allemaal niet mee en zodoende ligt ie nu weer aan de steiger met een flens op de schroefasafdichting en zal in de week na Pasen wordt de reparatie hervat (D.V.)

  3. Ronald schreef:

    Wat is er nu toch weer loos met de ST27?? werf op, werf af…ze komen er net weer af maar moeten er binnenkort wèèr op..

  4. Arie Mol schreef:

    Ik zie op Shipdata dat er een sleepboot aanhangt. Is dat een foto van vandaag? Ik hoop niet dat ze weer pech hebben?

  5. Ronald schreef:

    na eerder deze week al een aanvaring gehad te hebben met de turkse tanker Haldoz wordt de ST27 nu naar Harlingen gesleept met motorpech (vreter).
    `t zit de mannen behoorlijk tegen deze week!

  6. arjan schreef:

    is gebouwd als TX-49

  7. kees schreef:

    is de bck 43 van romkes geweest varen nu alleen nog met de bck 40

  8. Peter schreef:

    Is dit die nan die met zijn kruiser uit huisduinen bij de werf voor de kant lag ??

  9. jelle schreef:

    ja maar er gaat toch alles nieuw in hoorde ik????????????

  10. nan schreef:

    brand st27:kombuis is helemaal uitgebrand, messroom heeft het zwaar gehad maar onder de plafonds ziet het er nog wonderlijk goed uit.

  11. jelle schreef:

    komt alles nieuw in, brug,messroom,slaapverblijven, hebben er nog wel zin in de gebroeders nentjes

  12. jelle schreef:

    deze kotter ligt nu bij visser in den helder, totaal uitgebrand

  13. kotterfreak schreef:

    jah stellendam dat klopt die is naar engeland verkocht omder het nummer p 518 andrew j,, die reder heeft het schip aan zijn zoon verkocht en die heeft het schip naar belgie omgevlagd wnt het was in engeland tog eigendom van een belgische reder ( rederij de kaper)

  14. stellendam schreef:

    de vroegere go 3 is naar engeland verkocht

  15. aai schreef:

    De Z59 is ouder: ander stuurhuis

  16. noas schreef:

    de z 59 is het zelfde model maar deze is een metertje groter

  17. kotterfreak schreef:

    hetzelde schip al de z 59 de vroegere go 3

  18. jelle schreef:

    besomde deze week toch nog effe 36000 euries

  19. arnoud schreef:

    he ronald zit nu op canariche eilanden op een spaanse computer maar heb toch in het spaans kunnen rommelen om de site te vinden dus hier word je ook al beken buiten landers zaten ook op de site te kijken dus je bent europees.gr

  20. dirk schreef:

    graag zou ik een foto willen hebben van de st 27.

  21. jelle schreef:

    goede besommers, geen onkosten maar onzettend veel werk in je netten, gasten liggen altijd in de
    rotzooi te bokken

  22. jelle schreef:

    wordt het nog geen tijd voor een nieuwe?????????

  23. bb schreef:

    nog een van de weinige rondekont haakkotters mooi model.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kotterfoto Spambot check *

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten