*GO37 “Vertrouwen” / HD70 “Hanny”

HOME

Terug naar boven


GO37 “Vertrouwen” / HD70 “Hanny

Lengte : 40.00 m
Breedte : 8.00 m
Holte : 4.69 m
Tonnage : 0.00 BRT / 0.00 NRT / 373 GT / NT
Type : motorkotter
Reg. nr : NLD198000991
Imo : 7931284
Roepletter : PIGE
MMSI : 246107000
Telefoon : 06-51555167
Satcom : 424610710
Emailadres : hd70@skyfile.com
Class (loc) : Dutch S.I. Nr : 1918
Motor : 1998 PK Stork Wärtsilä 6.SW.28 bj.1997
Casco : Stocznia Remontowa Nauta Gdynia
Bouwnr : 393
Afbouw & Lier : Maaskant Shipyards BV Stellendam
Bouwnr : 392
Aandrijving : Bakker Sliedrecht Aandr. Ref : 13.985

Gebouwd in 1980 als UK143 “Andries de Vries” voor Andries de Vries & Zn bv Urk, ingebouwd met een 1800 PK Deutz SBV.8.M.628;
1991 naar UK42 “Vertrouwen” van A. de Vries & Zn holding bv Urk;
1993 naar GO37 “Vertrouwen” van Vof. Zeevisserijbedrijf GO 37;
1997 nieuwe motor 1998 PK Stork Wärtsilä 6.SW.28;
2008 reparatie boegschroef (SW Maaskant);
2008 schroefreparatie (Van Voorden);
2009 uitgerust voor visserij met de summwings;
2010 hoofdmotor gereviseerd (Dieselservice Stellendam);
2013 naar HD70 “Hanny” van Henk en Dick de Vries HD;
2016 eigenaar Van der Lee Seafish BV & Romkes Holding Urk;
anno nu nog als zodanig in de vaart, staat te koop ivm aankoop B518 “Drakkar;
2018 uitgeschreven.

Huidige positie:

foto`s & film: Dick de Vries (); Jacob Brands (Film 1); Karel Koffeman (); Klaas de Beurs (); TussenEb&VloedHD (); Lennard de Graaff (); Ronald Ribbe ().
bronnen: shipdata/Henk Perdok – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

36 comments

  1. Arie Mol schreef:

    Lag deze kotter vandaag nou ook slecht in Harlingen?
    KLIK

  2. L.de Graaff schreef:

    Ik denk dat er weinig kotters zijn die zoveel verschillende Nederlandse nummers op de boeg hebben gehad.
    36 jaar geleden onder Urks nummer gebouwd en uiteindelijk na wat omzwervingen weer terug in Urker handen..

  3. Janb schreef:

    Verkocht naar urk, wordt uk194

  4. Peter schreef:

    Vertrokken uit Stellendam, op weg naar Den Helder

  5. joop schreef:

    go 37 met iets anders bezig.uit de zuid

  6. bm schreef:

    wanneer gaat deze pulsen?

  7. cees van 't geloof schreef:

    ligt in de buitenhaven aan de sumwings te sleutelen, hoor dat hij met zijn tweede setje van van wijk gaat beginnen

  8. Cees schreef:

    deze heeft nog in de oude maaskant folder gestaan als uk-143 met een flinke bries

  9. Cees schreef:

    uk-20 was hiervoor de uk-91 en daar voor de arm-23

  10. P. Sperling schreef:

    De UK-20 van de dagboekschrijver is ook nog zo’n model, paar kleine verschilletjes. En de GO-37 is de UK-143 geweest, in de brug hangt nog het houten plaatje van Ytama met daarop UK-143.

  11. Cees schreef:

    geen mooi model maar wel zeewaardig en degelijk.
    zeker nog de enige van deze serie zeker.
    vli-27,br-32,arm-23,hd-23,uk-143 hadden er een van deze serie gehadt, of heb ik er een vergeten

  12. Ouddorp schreef:

    Deze jongens verdraaien met de sumwing evenveel als eerst..
    ze zijn harder gaan draaien!! Besommen nu beter

  13. WR Viking schreef:

    Visserijvoormannen opkomen voor de visserman? Dat moet je wel Visserijvoormannen hebben ipv de huidige flap drollen! Deze gasten laten iedereen over zich die heen lopen ten kosten van onze prachtige vloot en de mannen die op zee hard werken. De sector gaat naar de klote omdat ze op hun stoel bijven zitten om hem warm te houden ipv op de barikade te gaan staan om actie te voeren. Iedereen loopt over onze visserijvoormannen heen en de visserman kijkt lijdzaam toe. Kom op! waar zijn de mannen gebleven waar die de sector niet verder laten afglijden!

  14. rori schreef:

    Het houdt gewoon niet op.
    Het wordt tijd voor een massale actie tegen al deze onzin.
    De visserijvoormannen moeten eens echt opkomen voor de mannen die de hele week hun rug krom werken op zee.(maar voor hoelang nog??)
    Vandaag bij ons op de haven:
    Een garnalenvisser meld dat de garnalenvangst niet echt bijzonder is en dat ze met de zeeflappen vissen omdat de zee vol met wijting en kabeljauw zit.
    Maar op deze heerlijke en kostbare kabeljauw mogen ze niet vissen, omdat er geen quotum is…
    Afgelopen voorjaar moesten ze al stoppen met de kabeljauwvisserij, terwijl de vangsten nog super waren.
    Toen had er al een tussentijdse quotum verhoging moeten komen om deze vissers hun brood te laten verdienen.
    VIS GENOEG!!!

  15. Beer schreef:

    ach je kan je er wel druk over maken maar het heeft geen zin, die vrouw van het euro parlement had er ook echt geen verstand van die zat die man naar zijn mond te praten en wist echt niet waar die het over had, als je jappanners ziet die eten echt elke dag vis en zij worden de oudste mensen ter wereld, ik denk dat dit weer een een of andere stunt is van een milieu beweging.

  16. stellendam schreef:

    ik ben met de od6 meegeweest en die vissen ook met dynema en dat was gewoon een drama, telkens stroppen en boeten. nu zit ik er niet mee om beetje te scharrelen maar voor julie is het perfect daar bij de kruisers en de munitie pitten, weinig box en niks verrot maar in `t ankergebied en de buitenbanken lig je altijd in de etter.

  17. PeTeR schreef:

    dat boeten slaat nergens op want `t is veel sterker dan gewoon dyneema.

  18. stellendam schreef:

    drama dynema alles blijft haken vooral als je in de punten vist je hebt gewoon constand een boednaald in je hand. maar op de bestekken waar de 37 vist is het goed te doen maar geef mij maar lekker zware korren met zware wekkers die tongen uit de grond dorsen

  19. PeTeR schreef:

    ja wel 3x zo duur maar je hebt ook veel meer in een kilo want tis veel luchter, maar je moet de winst met de gasolie probere te maken.

  20. delta schreef:

    een dyneema kor is gemiddeld 3x zo duur als een gewone nylon kor

  21. peter schreef:

    op het moment niet meer maar die gaan er wel weer een keer aan. ging best goed

  22. Bram schreef:

    Vissen zij daar nog steeds mee? het werkte wel. Vissend werd de snelheid 1 mijl hoger en verdraaide minder gasolie. Dyneema is alleen errug duur

  23. stellendam schreef:

    jah jan is wel een goeie peer ja

  24. NN schreef:

    HIer zal je geen Polen of Arabieren of wat dan ook aan boord zien. en dat zegt heus wel wat

  25. NN schreef:

    Hej stellendam je hebt wel een beetje gelijk maar het zijn tenminste goeie en sociale mensn de eigenaars. Kheb er een jaar bij gevaren en elke week weten ze ze toch weer te vangen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kotterfoto Spambot check *

 

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten