SL7 “Cornelia Christina” / SCH28 / SCH27 “Concordia Constans” / L1091 “Ludwani”

HOME

Terug naar boven


SL7 “Cornelia Christina” / SCH28 / SCH27 “Concordia Constans” / L1091 “Ludwani

Lengte : 35.79 m
Breedte : 8.00 m
Holte : 4.10 m
Tonnage : 0.00 BRT / 0.00 NRT / 303 GT / NT
Type : motorkotter
Reg. nr : NLD198300298
Imo : 8211825
Roepletters : PDLJ / ZR9800
MMSI : 601180400
Class (loc) : Dutch S.I. Nr :
Motor : 1800 PK MAK 6.M.452 bj.1983
Casco : Coop. Verenigde Scheepswerf De Vooruit Zaandam
Bouwnr : 366
Afbouw : Padmos Stellendam

Gebouwd in 1983 als SL7 “Cornelia Christina” voor Dina Cornelia BV (J. Brinkman) SL, ingebouwd met een 1470 PK M.A.K;
1985 motorvermogen 1800 PK;
1993 verlengd en hermeten loa. 40.29 / GT 350, motorvermogen 1793 PK;
1999 naar SCH28 “Concordia Constans” van Jaczon Visserij Mij. Wiron B.V. (Jaczon & C. Harteveld) Den Haag;
1999 naar SCH27 “Concordia Constans” van Jaczon Visserij Mij. Wiron B.V. Den Haag;
2000 tenaamstelling vof. Concordia Constans SCH;
2001 gesaneerd en doorgehaald in visserijregister en verkocht aan Maaskant SL;
2001 naar L1091 “Ludwani” van Erongo Fishing Luderlitz Namibië;
– eigenaar Viking Fishing (Pry) Ltd Cape Town SA;
anno nu nog als zodanig in de vaart, vanaf 2002 regelmatig in offshore voor Rederij Groen SCH (charter).

Huidige positie:

foto`s: Arie de Ruijter (1-9-18); C. Hameeteman (14-16); Capt. Hilmar Snorrason (21-22-23); Flying Focus (15); Henk Perdok (7-8); Jan Alderliefste (12-17); Kommer Hakkers (10); Lennard de Graaff (4-11); Peter Paul Kuttel (24); Piet Sperling (2-5); Roel van Sloten (6); Sikke Wielstra (13-19); Westcoasting (20); Willie Versprille (3).
bronnen: shipdata/Henk Perdok – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

3 comments

  1. Ronald schreef:

    Foto bijgeplaatst van 26-05-2017 dus still going strong. (Thanks to Peter Paul Kuttel)

  2. Maascenter schreef:

    Mooie multifunctionele kotters, zowel voor- als na de verlenging.
    Waar bij de meeste verlengingen het schip uit z`n verband is getrokken door ze doormidden te branden en er een recht stuk tussen te zetten, hebben ze er bij de Brinkmannen destijds iets meer geld aan gespendeerd om bijv. de zeeg mooi mee laten lopen.
    Ze hebben ook hetzelfde casco als de inmiddels gesloopte voormalige GO-9 en de voormalige GO-23 (nu SL-27).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

kotterfoto spambot check *

 

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten