KW145 “Catharina” / UK2 “Adriaantje”

HOME

Terug naar boven

Klik PDF voor uitspraak Raad voor de Scheepvaart i.c. dodelijk ongeval Geert Tebbenhof in 2009.

KW145 “Catharina” / UK2 “Adriaantje

Lengte : 40.20 m
Breedte : 9.00 m
Holte : 5.12 m
Tonnage : 0.00 BRT / 0.00 NRT / 498 GT / NT
Type : motorkotter
Reg. nr : NLD199001075
Imo : 9013907
Roepletters : PDHR
MMSI : 244381000
Telefoon : 06-25125945
Satcom : 424530710
Emailadres : uk-2@e-catch.nl
Class (loc) : Dutch S.I. Nr : 18700
Motor : 2000 PK Stork Wärtsilä Diesel 6.SW.28 bj.1996
Casco : Stocznia Polnocna Gdynia
Bouwnr : B 276/21
Afbouw & Lier : Maaskant Shipyards BV Stellendam
Bouwnr : 435
Ontwerp : Herman Jansen BV
Aandrijving : Bakker Sliedrecht Aandr. Ref : 90.6001

Gebouwd in 1990 als KW14 “Catharina” voor Vof. N. vd Plas & Zn KW (omdat de oude KW 145 nog niet verkocht was);
1990 tijdens afbouw geregistreerd als KW145 “Catharina”, ingebouwd met een 1998 PK Stork Wärtsilä;
1996 verlengd en hermeten (Metz Urk), loa. 42.45 / GT 498 en nieuwe motor 2000 PK Stork Wärtsilä;
2005 naar UK2 “Adriaantje” van Adriaantje Holding BV (W. Bakker Urk);
3-2-2009 is opvarende Geert Tebbenhof overboord geraakt en verdronken, zijn lichaam is later geborgen;
2014-2015 ingericht voor de pulsvisserij;
Is anno nu nog in de vaart.

Huidige positie:

Eigenaar : Adriaantje Holding BV (W. Bakker Urk)
Adres : Wijk 2-74
Pc & Plaats : 8321 ET Urk
Telefoon : 0527-681731

foto`s & film: Albert Hartman VCU (27); C. Hameeteman (6-9); Eddy Smit (16); Frits Olinga (17-28); Gerold Conradi GRE24 (18-19-20); Henk Perdok (1-8-10-23); Hylke Smits (24); I.G. Bakker UK19 (3-4-5); K.J. Blok (22); Maaskant SY (2); Marcel Coster (15-25-26); Marcel de Vries (12-13); Ronald Ribbe (14); Sikke Wielstra (7-11); Willem Romkes (21).
bronnen: KW-Museum/Meindert de Boer/Henk Perdok – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

8 comments

  1. Jorn schreef:

    Is gebouwd als KW 14 “Catharina” omdat de oude KW 145 nog niet verkocht was. Tijdens de afbouw is het KW 145 geworden.
    (Thnks, ik heb het in de historie verwerkt-Ronald).

  2. AR schreef:

    Foto 10 (vissend) is van voor de verlenging, is te zien aan de verhouding mast-brug-kort werkdek, dus die kan naar voren er zijn na verlenging meer halfronden aangebracht, zoals te zien is.

    De foto’s 8 (helling), 11 en 12 (binnen de pieren) met zwarte raamlijsten had men in het laatst als KW-145 en hebben ze bij overname als UK-2 zo gelaten.

  3. AR schreef:

    Op foto 3 en 6 is de kotter al verlengd, zouden net voor UK-2 kunnen worden geplaatst, foto 7 is van de oplevering (Maaskant).
    (Under construction-Ronald)

  4. Ronald Ribbe schreef:

    Er veranderd voorlopig niets?? UK-164 of zo??

  5. Pw schreef:

    Vaart nu voor eigenaren van de uk64. Romkes stopt ermee.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kotterfoto Spambot check *

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten