LE64 “Hoop op Zegen” / UK42 “Pieternella” / UK143 “Andries de Vries” / “Marsdiep” / UK131 “Lotte”

HOME

Terug naar boven




LE64 “Hoop op Zegen” / UK42 “Pieternella” / UK143 “Andries de Vries” / “Marsdiep” / UK131 “Lotte

Lengte : 42.02 m
Breedte : 9.01 m
Holte : 5.10 m
Tonnage : 0.00 BRT / 0.00 NRT / 485 GT / NT
Type : motorkotter
Reg. nr : NLD198200214
Imo : 8205785
Roepletters : PETU / PGSB / YJTB9
MMSI : 577111000
Class (loc) : Dutch S.I. Nr :
Motor : 2250 PK Deutz SBV.9.M.628 bj.1982
Casco : Stocznia Polnocna Gdynia
Bouwnr : B 276/4
Afbouw & Lier : Maaskant Shipyards BV Stellendam
Bouwnr : 404
Ontwerp : Herman Jansen BV

Gebouwd in 1982 als LE64 “Hoop op Zegen” voor Hoop op Zegen BV (J. Toering) LE, ingebouwd met een 2250 PK Deutz SBV.9.M.628;
1993 naar UK42 “Pieternella” van A. de Vries & Zn holding bv Urk;
1997 opgelegd in HA ivm quotumtekort;
1997 andere motor 1995 PK Deutz bj.1992 afgesteld op 2250 PK;
1999 naar UK143 “Andries de Vries” van Andries de Vries bv Urk;
2003 motorvermogen 1999 PK;
2004 opgelegd voor verkoop ivm vervanging;
2007 naar offshore als “Marsdiep” van Evert Bais TX, vlag Vanuatu Isl;
2015 opgelegd voor verkoop;
2017 aangekocht door Dadas/de Boer Urk en wordt verbouwd in Yalova Turkije en zal eind 2017 weer in de vaart komen als UK131 “Lotte”.

foto`s & film: Flying Focus (5-9); Henk Perdok (3-16-17); Hylke Smits (13); I.G. Bakker UK19 (4-10-11-12-19); Jaap vd Veen (7); Jan de Boer (24-25-26-27-28); Kees Wessels (6); Lennard de Graaff (14); Marcel Coster (20-21); MultiRunningMan (Film 1-2); Ove Kristensen (1); Piet Lammerse (22-23); Roel van Sloten (2-8); Willem Romkes (15-18).
bronnen: shipdata/Henk Perdok/Meindert de Boer – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

12 comments

  1. pw schreef:

    krijgt de lier en de visstortbakken van de pz657 en onderdelen van de uk 167.

  2. Adriaan boer schreef:

    Word UK 131 volgens berichten op twitter

    • Ronald schreef:

      Of 113 of 311….er stond niet bij dat de cijfers op volgorde lagen 😉

      • Arie Mol schreef:

        131 Ronald, of de lasser moet zich vergist hebben 😉

        • Ronald schreef:

          Ik heb de foto van Jan de Boer nog even teruggezocht en inderdaad zijn de cijfers er al opgelast. Ik meende ze los liggend te hebben gezien.
          Maar wordt deze nu opgeknapt dan? ik dacht dat de ex-UK167 opgeknapt zou worden met onderdelen van de Marsdiep?

          • Arie Mol schreef:

            Dat was volgens mij inderdaad de bedoeling, maar de plannen zijn blijkbaar veranderd. Wat er nu met de 167 gebeurt of niet gebeurt weet ik niet.

  3. Ronald schreef:

    2 Foto`s van de gister uit YM naar Turkije vertrokken Marsdiep bijgeplaatst (Bedankt Piet Lammerse).
    Mooi weertje voor zo`n trip.

  4. pw schreef:

    motor die hier in staat heeft volgens mij eerst in de uk143 uit 1992 gestaan.gaat deze nu voor dadas in de vaart komen of word hij gebruikt om de ex uk 167 weer in de vaart te brengen?mast en lier.

  5. bressiaonder schreef:

    de BR43 “Maria” heeft ook de naamborden aan de zijkant van de brug en een radar bovenop de schoorsteen, heeft ook zo’n losgiek gestreken aan dek tussen de mast en de brug.
    Het enige waaraan ik twijfel is hoever de buiskap doorloopt in de zij. Dat kan ik niet goed zien.
    De meeste kotters uit de Noord hebben kortere gangboorden op het voorschip dan kotters uit de Zuid.

    • Cornelis schreef:

      GO1 en LE64 waren hetzelfde, alleen bij de GO1 waren de nissen in de buiskap verder open gebrand.
      Zou oorspronkelijk voor Jan Korf worden, later alsnog.
      De GO1 had eerst dezelfde versie als GO38 besteld, je had diverse variaties op dit scheepstype, de 40,20m en 42,00m versie.
      Ook verschillende lengtes in buiskap en brug/dichte kont.
      Deze twee waren 42,00m en hadden een korte ‘noord’ buiskap en lange dichte kont voor de eventuele plaatsing van een nettenrol en aangepaste stuurhut, recht ipv rond.
      De BR43 was net als GO-38 40,20m met kort achterschip en korte buiskap.
      De GO26 was bijv. 42,00m met lange ‘zuid’ buiskap en korte dichte kont.

      En bressiaonder, naambord van de Maria zit volgens mij meer naar voren als bij deze op de foto.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kotterfoto Spambot check *

 

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten