UK41 “Marlena” / UK18 “Immanuel” / “Aurora”

HOME

Terug naar boven


UK41 “Marlena” / UK18 “Immanuel” / “Aurora

Lengte : 36.39 m
Breedte : 7.84 m
Diepte : 3.76 m
Tonns : 251.34 BRT / 91.38 NRT / GT / NT
Type : motorkotter
Reg.nr : NLD197500644
IMO : 7392933
Roepletters : PFVS / PEVL
Class (loc) : Dutch S.I. Nr : 17151
Motor : 2000 PK Crepelle 12.PSN bj.1975
Casco : Scheepswerf Harlingen
Bouwnr : 44
Afbouw : Machinefabriek A. & L. Hoekman Urk
Ontwerp : Klaas Hakvoort of Pieter Beeldsnijder

Gebouwd in 1975 als UK41 “Marlena” voor A.P. & H. Kramer Urk, ingebouwd met een 2000 PK Crepelle 12.PSN;
1987 verlengd en hermeten (Metz Urk) loa 40.30m / GT 310;
1988 eigenaar P. Kramer Urk en nieuwe motor 2000 PK S.W.D. 6.SW.280;
1995 naar UK18 “Immanuel” van Kroon BV Urk;
1999 opgelegd ivm vervanging;
2000 weer terug in visserij (spannen met UK20);
2001 gesaneerd en verkocht als “Aurora” van Maritrans Shipping Banjul Gambia;
2005 (?) betrapt tijdens drugssmokkel en opgelegd op Las Palmas Can. Eilanden;
08-2016 nog gespot door Richard Postma;
2017 gesloopt.

foto`s: A.l.G. Moreira (25); Flerik Bakker (7); Henk Perdok (5-16-18-21-22); Hylke Smits (2-14); I.G. Bakker UK19 (17); Koos Boersen (31); Pieter (24); Richard Postma (27-28-29-30); Sikke Wielstra (6-8-9-15-19-20-23-26); Willem Romkes (3-4-13); Archief L.C. 1974-1975 (10-11-12).
bronnen: Henk Perdok/Meindert de Boer/Jurie vd Berg – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

8 comments

  1. AR schreef:

    Wat nu foto 12 is, is ook nog van voor de verlenging, let op de enkele en portaal achtermast (voor/na verlenging).
    (Duidelijk AR, foto is naar voren verplaatst, bedankt-Ronald)

  2. ruud van kraanen schreef:

    de ontwerper was niet herman jansen,heb dit gevraagt aan hernand jansen de zoon van herman jansen.waarschijnlijk is de ontwerper klaas hakvoort of pieter beeldsnijder aldus hernand jansen.
    (Bedankt, ik heb het aangepast-Ronald).

  3. AR schreef:

    Deze kotter is afgebouwd bij machinefabriek A.& L. Hoekman.

    De foto’s 4,10,11,12 en 15 zijn van voor de verlenging.

    Foto 7 met proviand aan dek is op de UK-144 “Jurie Sjoerd” die had zijn visdraad-geleideblokken in de dwarsbalk van de mast, de ‘hakvoort’ serie hadden die op het bakdek.

  4. A.R. schreef:

    Foto 26 is de ex TX-34 “Sola Gratia” ex UK-225 “Prins Maurits”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kotterfoto Spambot check *

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten