*O187 “St. Antonius” / “Grietje Hendrika”

HOME

Terug naar boven

O187 “St. Antonius” / “Grietje Hendrika

Lengte : 23.99 m
Breedte : 6.78 m
Holte : 2.90 m
Tonnage : 0.00 BRT / 0.00 NRT / 109 GT / 32 NT
Type : eurokotter
Reg. nr : BEL011871989
IMO : 8835891
Roepletters : OPHE
MMSI : 205258000
Mob.tel : 06-30419993
Inmarsat C : 420525820
Emailadres :
Class (loc) : S.I. Nr :
Motor : 300 PK Mitsubishi bj.2001
Casco & Afbouw : Industries des Pêcheries Oostende
Bouwnr : 344

Gebouwd in 1989 als O187 “St. Antonius” voor BVBA Rederij Antares Oostende (N. Hennaert), ingebouwd met een 287 PK Caterpillar;
1993 nieuwe motor 300 PK Mitsubishi;
1999 tenaamstelling BVBA Juno Antwerpen (Fa. Siereveld Colijnsplaat);
2001 nieuwe motor 300 PK Mitsubishi;
2005 naar O187 “Grietje Hendrika” van BVBA Rederij de Ridder Oostende (Joos de Ridder Urk);
2012 ingericht voor kreeftjesvisserij, oa v.v. dubbele nettenrol (VCU Urk);
2018 grote refit op Urk, oa v.v. nieuwe stuurhut (Noordover Urk) en omgenummerd naar Z187;
Is anno nu nog als zodanig in de vaart.

Huidige positie:

Eigenaar : BVBA Rederij de Ridder
Adres : Vismijnstraat 33
PC & Plaats : B-8400 Oostende
Telefoon : 050-511227

foto`s: Dries Meijer (); Henk Perdok (); Jan “Disco” LO5 (); Reddingboten.com (); Ronald Ribbe (); Wim van der Moolen ().
bronnen: shipdata/Henk Perdok – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

5 comments

  1. Juut schreef:

    188 is verkocht aan 2 zonen van Wim (van Louwe) de Boer. De jongste broers van Jan ( 104), Meindert (PH 63) en Andries (RN 1).

  2. Pw schreef:

    Z 188 gaat naar 2 urker broers die voor zichzelf starten in de visserij. De uk 189 van de ridder staat te koop. Ligt al een tijdje voor de kant.

  3. Niek schreef:

    Grote verbouwing momenteel en een ander nummer blijkbaar want er is Z-187 Grietje opgelast

    • Ronald schreef:

      Klopt Niek, ik las het in de Visserijnieuws en heb het in de historie verwerkt.
      Wat het idee achter deze wisseling van haven van registratie is begrijp ik nog niet.

      • Ronald Ribbe schreef:

        Eenheid in de eigen vloot van de Ridder??
        Z-187, Z-188, Z-189.
        De “echte” Belgen vragen zich ook af waarom die “Ollanders” hun vlagkotters kunnen vernummeren.
        Voorheen kon in België alleen de haven van registratie veranderen.
        Zo kwam de N-15 in 1974 in de vaart, werd verschillende keren verkocht, 15 bleef er op staan, maar de N-15 werd Z-15, Z-15 werd O-15, O-15 werd een paar jaar terug weer Z-15.
        Elk nummer komt in België maar 1 keer voor.
        Bijvoorbeeld de licentie van de B-518 (die naar UK-136 verkocht werd) komt straks terug als Z-300. Dat begrijpt men niet…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kotterfoto Spambot check *

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten