UK225 “Prins Maurits” / TX34 “Sola Gratia” / SC579 “Sujal”

HOME

Terug naar boven



UK225 “Prins Maurits” / TX34 “Sola Gratia” / SC579 “Sujal

Lengte : 34.05 m
Breedte : 7.84 m
Holte : 3.75 m
Tonnage : 217.11 BRT / 0.00 NRT / GT / NT
Type : motorkotter
Reg. nr : NLD197400498
Imo : 7367732
Roepletters : PGWJ / PHRM
MMSI :
Class (loc) : Dutch S.I. Nr : 16810
Motor : 1325 PK Stork Werkspoor Diesel 9.FCHD.240 bj.1986
Casco : Scheepswerf Harlingen HA
Bouwnr : 42
Afbouw : Scheepswerf Hakvoort Monnickendam
Bouwnr : 140
Lier : Luyt H08-2-HA190-2H bj.1986 bouwnr.452

Gebouwd in 1974 als UK225 “Prins Maurits” voor A. van Slooten Urk, ingebouwd met een 1310 PK Stork Werkspoor Diesel 9.FCHD.240;
1979 naar TX34 “Sola Gratia” van J. Daalder TX;
1986 verlengd en hermeten loa 38.17m / GT 281 en nieuwe motor 1325 PK Stork Werkspoor Diesel 9.FCHD.240;
1990 tenaamstelling Vof Rederij Daalder Oosterend TX en motorvermogen 1800 PK;
1997 gesaneerd en verkocht naar Banjul Gambia;
– naar SC579 “Sujal” van ? en v.v. nettenrol;
– eigenaar Holsu Suriname (Gebr. vd Veen);
2011 gespot op de Surinamerivier door Koos Goudriaan;
ligt anno nu (2017) in verwaarloosde staat thv White Beach Suriname.

foto`s & film: C. Hameeteman (22); Flying Focus (23); Henk Perdok (24-25-26-27-28); Jan vd Star (Film 1); Joost Guntenaar (5 tm 16); Koos Boersen (17); Koos Goudriaan (33-34); Kommer Hakkers (20); Meindert de Boer (2); Michael Van Bosch (32); Pieter (29-30-31); Sikke Wielstra (3-4-18-19-21).
bronnen: shipdata/Henk Perdok/Meindert de Boer/met de kop op de zee – aanpassingen/toevoegingen welkom

HOME

3 comments

  1. Ronald schreef:

    Ik kreeg bericht uit Suriname dat de Sujal niet tot de vloot van Holsu behoort. Misschien van Marisa, heb ze een mail gestuurd en ben nog in afwachting van antwoord.

    • Cees Sloot schreef:

      Ronald,
      De “Suljal” ligt ter hoogte van White Beach op non-actief en is sloopobject.
      Is wel door Gebr. vd Veen meegebracht uit Afrika maar is al een paar keer van eigenaar veranderd hier in Suriname, huidige eigenaar mij niet bekend.
      Gr. Cees.

      • Ronald schreef:

        Bedankt voor de update Cees, als je nog eens in de gelegenheid bent om een foto daarvan op te sturen dan houden wij ons aanbevolen.
        Toch nog een vraagteken bij de historie, je schrijft dat ie meegekomen is met vd Veen uit Afrika en dat was in 1989 maar de TX34 is pas in 1997 hier uitgeschreven.
        Kan het zijn dat vd Veen de kotter in 1997 pas gekocht heeft uit Banjul Gambia?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kotterfoto Spambot check *

 

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies ". Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten